ביום חמישי הוגשה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי גילה קליין, יו"ר סיעת נחל בהסתדרות המורים ועל ידי הסיעה עצמה, לביטול הבחירות בהסתדרות המורים. בנוסף הוגשה בקשה להורות על קיום בחירות חוזרות לכל המאוחר תוך 45 ימים. התביעה הכילה שתי בקשות למתן צווים: האחת כלפי הנהלת הסתדרות המורים והסיעות השונות, בין היתר: אמי, הגמלאים, הדתיים וכן נגד יו"ר ועדת הבחירות, השופט בדימוס יעקב שמעוני, לשמור את כל הראיות של הבחירות (קלפיות, פתקים, מעטפות ופרוטוקולים). הבקשה השנייה הייתה כלפי עיריית רמת גן שעליה לשמור את כל סרטוני האבטחה בעיר בהם רואים את הרכבים והשעות בהן שינעו את הקלפיות או השקיות בהן הביאו את הקלפיות.



עוד נטען בתביעה כי לחברת הבחירות, מיטב הפקות, קיים קשר לסיעת אמי ולסיעות הקואליציה ומי שעמד בראש מטה הבחירות נפגש עם יו"ר ועדת הבחירות. יו"ר סיעת נחל התייחסה לדברים ואמרה כי "אמשיך להילחם על זכויות עובדי ההוראה. תגובת ההנהלה מצביעה על הפחד בה היא שורה לאור העובדה כי נתפסה במרמתה. הראיות בדבר זיופי הבחירות של ההנהלה יצאו בטרם הוכרזו המנצחים הפיקטיביים כך שטענותיהם ריקות מתוכן".



יפה בן דויד. האם תמשיך בתפקידה? צילום: ראובן קופיצ'ינסקי
יפה בן דויד. האם תמשיך בתפקידה? צילום: ראובן קופיצ'ינסקי



כזכור, בשבוע שעבר, אחרי מסע בחירות מלא בהשמצות, האשמות וטענות לזיופים, ניצחה המזכ"לית הנוכחית, יפה בן דויד, שגברה על יריבתה גילה קליין. בן דויד, ראש סיעת אמי, זכתה ב-24,920 קולות (33%) בעוד קליין, ראש סיעת נחל, זכתה ב-20,694 קולות (27%). בן דויד התייחסה לתוצאות ואמרה כי "אני מודה לכל עובדי ההוראה והגמלאים על האמון וההזדמנות להמשיך בעשייה שהתחלנו לפני חמישה חודשים, גם בחמש השנים הבאות. תודתי והערכתי הכנות לכל מי שלקח חלק במסע הבחירות ולכל השותפים המדהימים לדרך. מסע הבחירות אמנם הסתיים היום, אבל המסע האמיתי לקידום מעמד עובדי ההוראה והגמלאים ממשיך עכשיו".