צעיר בן 20 תושב בני ברק נעצר היום (ראשון) לאחר שהביע את רצונו לבצע פיגוע במהלך מצעד הגאווה ברשת חברתית. בפוסט שהעלה הצעיר הוא כתב "מי בא איתי לעשות בפיגוע במצעד הגאווה". מהמשטרה נמסר כי החשוד הועבר לחקירה. הפוסט התגלה במסגרת פעילות משטרתית נרחבת המבוצעת לקראת מצעד הגאווה שצפוי להיערך ביום שישי הקרוב בתל אביב, הכוללת פעילות מודיעינית וכן באמצעות יחידת הסייבר שלה, כדי לזהות גורמים שבכוונתם לחבל בקיומו וניהולו התקין של המצעד. 



במסגרת הפעילות המשטרתית, התחקו חוקרי מרחב דן אחר פוסט בפייסבוק שהעלה הצעיר, המזמין, כאמור, כל מי שמעוניין להצטרף אליו לביצוע פיגוע במצעד הגאווה בתל אביב. החוקרים שהתחקו אחרי אותו הפוסט מיהרו לאתר את כתובתו של החשוד ויצאו לבצע את מעצרו.



ככל הנראה לנוכח תגובות שהעלו נגדו חלק מעוקביו החשוד מחק את הפוסט האמור, אך במקומו כתב "כתבתי משו ברגע של שיעמום, אז בבקשה אפשר להרגיעע (הטעויות במקור א.ח.)". גם פוסט זה זכה לתגובות רבות, חלק מהמגיבים תקפו את הקהילה הגאה במילים קשות, אך מנגד היו כאלה שהגיבו בחריפות כלפי החשוד. אחד המגיבים אמר: "לא, אנחנו לא נרגע, אנחנו נציק לך ונפרסם את מה שכתבת עד שתסבול, כי מגיע לך עין תחת עין", ואחר הוסיף כאשר אחד המגיבים כתב: "היית חכם לפני?, תהיה גבר אחרי, גם אם זה בצחוק, עודדת הסתה, מה קרה, מפריע לך? להם לא מגיע יום/ שבוע אחד בשנה להתפרע וליהנות?". בעבר כתב הצעיר בחשבון הפייסבוק שלו "למה לשנוא בחינם אם אפשר לאהוב בחינם, שבת של שלום".




ממשטרת ישראל נמסר כי היא רואה מקרים מהסוג האמור בחומרה רבה ועל פרטי גורמי החקירה מדובר בחשד להסתה. יחד עם זאת, ישנם הסבורים כי לא מן הנמנע כי מדובר במעשה אוויל של צעיר, שייתכן וחיפש למשוך תשומת לב והחליק בלשונו, כאשר לא הייתה לו כוונה בפועל לבצע מעשה פלילי, אולם, יש לזכור כי מדובר בבגיר בן 20, שאחראי למעשיו, והעובדה שטרח לכתוב פוסט ברשת החברתית ויש בה כדי להדליק נורה אדומה. מהמשטרה נמסר: "החשוד במעשה נעצר לחקירה והמשטרה מטפלת באירוע ברצינות הראויה". 



פוסט האיום בפייסבוק. צילום מסך
פוסט האיום בפייסבוק. צילום מסך



מצעד הגאווה שנערך השנה בסימן הבי סקסואליות נחשב לאירוע הדגל של הקהילה הגאה בישראל וצפוי למשוך עשרות אלפי חוגגים לעיר, אך מהווה גם מועד של כוננות רבה מצד המשטרה, החוששת מכוונות של גורמים קיצוניים לפגוע במצעד. במצעד הגאווה הירושלמי שנערך בשנת 2015, התפרץ ישי שליסל, חרדי קיצוני שהחזיק בעמדות הומופוביות, לעבר הצועדים ודקר בהם. כתוצאה מהאירוע, נרצחה הצעירה שירה בנקי, ושישה נוספים נפצעו.



ביקורת רבה הופנתה כלפי המשטרה בעקבות אירוע הדקירה במצעד הגאווה וזאת מכיוון ששליסל ביצע בעברו ניסיון פיגוע דומה בשנת 2005, גם כן במצעד הגאווה הירושלמי, אז הוא פצע בדקירות שלושה מהצועדים. לאחר הפיגוע נלכד שליסל, נשפט ונגזרו עליו 12 שנים, אך הוא שוחרר בחודש יוני 2015, כחודש לפני שדקר למוות את בנקי.