עיריית תל אביב הביעה הלילה (ראשון) מחאה על הכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשבוע שעבר כי מדינתו תפרוש מהסכם האקלים ההיסטורי שנחתם בפריז לפני כשנה וחצי, והאירה את חזית בניין העירייה בירוק. זו אינה הפעם הראשונה שהעירייה מאירה את הבניין לאות הזדהות עם נושא מסוים, והיא עשתה זאת בין היתר אחרי הפיגועים האחרונים שהיו במצרים. 
בעיריית תל אביב ציינו כי ערים רבות ברחבי העולם, המחויבות לסביבה ופועלות להתייעלות אנרגטית, האירו מונומנטים מרכזיים בעיר בצבע ירוק. בין הערים שלקחו חלק ביוזמה: פריז, סיאטל, סן פרנסיסקו, ניו יורק, וושינגטון, בוסטון, שיקגו, מקסיקו סיטי, מונטיראול, ורשה וסידני. 
כזכור, בשבוע שעבר הודיע טראמפ  בנאום בגן הוורדים בבית הלבן, אמר טראמפ כי ההסכם מעמיס עלויות על העם האמריקאי וכי הוא קיים את הבטחתו "לשים את העובדים האמריקאים במקום הראשון". במהלך מסע הבחירות הבטיח טראמפ שארצות הברית תחת הנהגתו תפרוש מההסכם.

לדברי טראמפ, בהסכם פריז יש סעיפים שפוגעים בארה"ב ומביאים לפחות תעסוקה, לסגירת מפעלים ולבירוקרטיה גוברת. "מהיום אנחנו משתחררים מהמגבלות של ההסכם. ההסכם פוגע בארה"ב ועולה לנו הון". הנשיא גם מתח ביקורת על סעיף הפחם בהסכם. "הוא לא מצמצם את הפקת הפחם, אלא מעביר אותה מאמריקה למקומות אחרים. זה לא עניין של איכות סביבה, אלא של תעסוקה", אמר, "ההסכם הוא חלוקה מחדש של העושר האמריקאי למדינות אחרות".
"אפעל לכך שארה"ב תמשיך להיות המדינה המובילה בעולם בנושאי איכות הסביבה, אבל תחת מסגרת הוגנת וכשהנטל מתחלק באופן שווה בין מדינות העולם. אף מנהיג אחראי לא יכול לשים את העובדים שלו במצב של חוסר שוויון. העובדה שהסכם פריז מגביל את ארצות הברית ובה בעת מחזק כמה מהמדינות המזהמות ביותר בעולם, צריך להסיר כל ספק לגבי הסיבה האמיתית שבגללה לוביסטים זרים רוצים שארצנו הנפלאה תהיה קשורה ומוגבלת ע"י ההסכם - לתת למדינה שלהם יתרון כלכלי על פני ארצות הברית. זה לא יקרה בזמן שאני נשיא". 
עוד אמר הנשיא כי הגיע הזמן להשיג הסכם חדש שיגן על הסביבה אבל גם על החברות, האזרחים ואל ארצנו. הגיעה הזמן לשים את יאנגסטאון, אוהיו, דטרויט, מישיגן ופיטסבורג, פנסיבלניה, כמו גם עוד ערים נפלאות באמריקה, לפני פריז, צרפת.