מחאת הורי ורופאי הילדים שטופלו במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם עלתה אתמול שלב, עם הקמת אוהל מחאה בדמות בית חולים שדה בגן סאקר בירושלים. אורי יקיר, אביה של עדי החולה בלוקמיה וטופלה במחלקה, שוחח הבוקר (שני) עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM וסיפר על המאבק למען ההרופאים שהתפטרו: "איזה פתרון הציעו בכדי לטפל בהדסה? אם הדסה הייתה מצליחה להעמיד רופא אני הייתי נשאר שם. הדסה לא מסוגלת לתת פתרון לחולי סרטן. אין במדינה הזו רופאים שיכולים לבוא ולטפל מכיוון שישנם רק 39 מומחים בכל הארץ".





"לצערנו בתי החולים מלאים בילדים חולי סרטן", אמר יקיר, "כל רופא שיילקח ירד מהמצבה של בית חולים אחר. שנים רבות הרופאים עומדים וקוראים שהם נושאים בנטל המסכן חיי אדם, אבל אף רופא לא אמר שהוא קם ועוזב ונוטש את תפקידו. הגיע מנכ"ל חדש להדסה (זאב רוטשטיין), ששר הבריאות נתן לו לעשות ככל העולה על רוחו. הוא נתן לו יד חופשית להביא תיירות מרפא ככל שרצה. הוא הלך וליקט ילדים מרוסיה שמכניסים כסף רב לבית החולים ויוצרים עומס לבית החולים. הרופאים פנו למטופלים והסבירו להם שאינם עומדים בלחץ. זו גדולה של רופא לבוא ולהודות בכך. הוא העדיף את הכסף של החולים מרוסיה מאשר את הבריאות של הילדים בארץ. הוא עושה זאת ברגל גסה".



לדברי יקיר, "שר הבריאות ליצמן יכול להתפאר בהיותו שר הבריאות של הילדים הרוסים. הוא דורס את הטיפול הבסיסי של ילדי ישראל תמורת נזיד עדשים של חולים ממדינות אחרות. הוא עושה זאת במודע. המחלקה פסקה מלפעול מכיוון שאין בה כיום החולים המסוגלים לעמוד בלחץ ולטפל כראוי בילדים שהיו מטופלים עד כה במחלקה. כולנו הפסדנו. הילדה שלי הפסידה. היא צריכה להתרגל לרופאים חדשים, לילדים אחרים במחלקה. לשמחתנו יש בשניידר מקום יציב שהרופאים המעולים שם מטפלים בבתנו".



"אנחנו אומרים לראש הממשלה, לאשת ראש הממשלה ולנשיא המדינה: 'מה עוד צריך לקרות כדי שאתם תתערבו במשבר הזה ותבינו שישנם ילדים מסכנים שנפגעים? באיזה זכות אתם שומרים על שתיקה ולא מתערבים? הפתרון הכי טוב לילדים הוא שהרופאים ימשיכו לטפל בהם. מבחינתי מדינת ישראל יכולה לפתוח בית חולים שדה סטרילי. שיהיו הסטנדרטים של בית חולים ושהנושא ייפתר".



על תחושותיו סיפר האבא: "יש בתוכי משבר אישי עמוק עם החברה בישראל. קורה כאן הדבר הכי לא מוסרי, ילדים חולי סרטן זקוקים למנהיגים שלהם שיצאו מהחורים שלהם ויפתרו את המשבר. עדי עוברת לשניידר ומתחילים הכל מההתחלה. למה עדי צריכה לעבור דקירה מיותרת אחת בגלל שראש הממשלה שותק ולא מוכן להתערב?". 


עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן