היתקלות בפציעות מוזרות הן מנת חלקו של כל רופא שעוסק בחירום. השבוע התקבל במיון 'טרם' בשכונת רוממה בירושלים ילד כבן 11 שהתלונן על כאב ונפיחות בכף ידו. במהלך התשאול הרפואי שלל הצוות הרפואי נפילה או חבלה ביד ומבירור שנערך עם הילד התברר כי לפני שלושה חודשים הבחין בדימום קל בכף ידו, אך מעבר לכך לא חש בכאב. 



הצוות הרפואי ביצע לילד צילום רנטגן, שם אובחן למרבה התדהמה כי קליע נתון בתוך כף ידו של הילד. לשאלת הצוות הרפואי, לא ידעו הילד והוריו להסביר את הימצאות הקליע. הילד הועבר להמשך בירור וטיפול בבית החולים תוך עירוב גורמי המשטרה והרווחה.



לפני כשבועיים, נכנס גבר בשנות ה-50 לחייו למרפאה בקריית בריאות זבולון. הרופאים נדהמו לגלות כפית שהייתה נעוצה עמוק בתוך כף ידו. לאחר שהתעשתו, מיהרו בצוות הרפואי לשלוף את העצם החריג, והמטופל שוחרר לביתו.



האירוע הלא רגיל החל כשבמחלקה לאבחון דחוף הבחינו שלמקום נכנס מטופל בשנות ה-50 לחייו כשהוא חיוור ומזיע באי נוחות. האח מיהר אליו, סייע לו והשכיב אותו על המיטה. רק אז נדהם הצוות לגלות את הבעיה, בכף ידו הייתה נעוצה כפית. הוא סיפר שבלהט ויכוח, חבט בחוזקה על השולחן, עליו הייתה מונחת הכפית והיא ננעצה בעומק כף ידו.