המשטרה עצרה הערב (שני) את החשוד ברצח אחיו הקטן מוקדם יותר היום בכפר יונה. החשוד נתפס בדירה בנתניה שבה הסתתר. מדובר במשפחה המונה זוג הורים, את האח הבכור שחשוד ברצח, חמש אחיות ואת האח הקטן, בן הזקונים שנרצח. מדובר בחשוד בעל רקע של בעיות נפשיות, ואף אושפז בעבר במוסד פסיכיאטרי. שמו גם נקשר לאירוע שבו תקף את אחת מאחיותיו.



הנער שנרצח, כבן 18, תושב כפר יונה, נמצא היום על ידי אמו ששבה לביתה, כשהוא ללא רוח חיים בביתו. על פי החשד הוא נדקר למוות על ידי אחיו הגדול כבן 32, חובש בהכשרתו, בעקבות סכסוך משפחתי. החשוד במעשה נמלט מביתו וכוחות רבים פתחו במצוד אחריו. המשטרה פרסמה את תמונתו של החשוד, ארגאו אסרס, בן 32 וביקשה את עזרת הציבור באיתורו, ואכן מאוחר יותר הוא כאמור נלכד. 



בשעות הצהריים הופר השקט בשכונה השקטה כאשר כוחות משטרה ומד"א רבים זרמו לרחוב שרת, מטרים ספורים מהקניון העירוני, לאחר קבלת דיווח על נער שנמצא עם פצעי דקירה רבים על גופו, שרוע על הרצפה בדירת משפחתו. למרות מאמצי הפרמדיקים, פצעיו של הנער היו קשים מדי, ועד מהרה הם נאלצו לקבוע את מותו. חוקרי משטרה שהגיעו למקום, החלו לתחקר את בני המשפחה ההמומים והשכנים. אחת הגננות באזור סיפרה כי בעקבות העובדה כי החשוד טרם נמצא, ננקטו אמצעי בטיחות נוספים בגן הילדים שלה והדלתות והשערים ננעלו. 



המשטרה מבקשת את עזרת הציבור. ארגאו אסרס, החשוד ברצח אחיו בכפר יונה
המשטרה מבקשת את עזרת הציבור. ארגאו אסרס, החשוד ברצח אחיו בכפר יונה
חובש רפואת חירום במד"א אבי מלכה סיפר: "כשנכנסנו לבית ראינו צעיר מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי אלימות קשים בגופו. הוא היה ללא רוח חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו במקום".



"לא ידענו שיש בעיות במשפחה"


יצוין כי מדובר בשכונה שקטה באחד הרחובות המרכזיים בכפר יונה. הבניין שבו אירע האסון הינו חלק משורת בניינים ישנים, שמאוכלסים חלקם בבני העדה האתיופית. משיחות עם כמה מהשכנים שהביעו תדהמה לנוכח האירוע הקשה, עולה כי מדובר במשפחה שקטה וצנועה. דקות ארוכות לאחר האירוע, עמדו מול הבניין שבו אירע הרצח עשרות שכנים ועוברי אורח, כשהם מביטים בסקרנות אל עבר כוחות הביטחון, שנכנסו ויצאו פעמים רבות מתוך דירת המשפחה. 



למשך זמן קצר, אביהם של שני האחים ירד לרחוב, כשהוא נתמך על ידי קרוביו, ועד מהרה הועלה בחזרה לדירתו. "לא היה לנו מושג שיש בעיות במשפחה הזו", סיפר אחד התושבים באזור, שהוסיף כי "בסך הכל מדובר באנשים נחמדים ושקטים". שכנה נוספת הדגישה כי "מדובר באזור מגורים מאוד שקט, עם משפחות רבות ממוצא אתיופי, שחלקן מתגוררות בכפר יונה כבר עשרות שנים". אחד המאבטחים בקניון הסמוך הוסיף כי מדובר באסון קשה: "קשה להאמין שכזה דבר יכול לקרות פה. מסכן הנער שאיבד את חייו. פשוט טרגדיה".



"אנשים שקטים ונחמדים". זירת הרצח בכפר יונה. צילום: ראובן לוי
"אנשים שקטים ונחמדים". זירת הרצח בכפר יונה. צילום: ראובן לוי



בתוך כך, במשטרה רואים בחומרה את העובדה שגורם כלשהו שהיה מורשה להימצא בזירה תיעד את המתרחש במקום והפיץ תמונות בקבוצות וואטסאפ ובכך בעצם חשף לכאורה פרטים מוכמנים העלולים לשבש את החקירה שכן ישנם פריטים וסימנים שרק הרוצח עצמו יכול היה לדעת אלמלא תמונות אלו לא היו מתפרסמות. "המשטרה זועמת ומאיימת לעצור כל מי שרק מרים מצלמה ביד", אומר גורם שקשור לטיפול בזירה.



האחות שהואשמה ברצח התאומה



ב-18 פברואר 2016 אירע מקרה רצח מזעזע בתל אביב, בו נרצחה הילי סובול בת ה-18 בפתח ביתה על ידי ערן דוד, בן זוגה של אחותה התאומה, שירי. על פי גרסת התובעת, ערן דקר את הילי 120 פעמים בעוד אחותה צופה במעשה דרך עינית הדלת. בכתב האישום, נטען כי "במהלך השנים, חוו שירי והמנוחה מריבות וסכסוכים רבים ונוקבים, שהובילו את שירי לשנוא את המנוחה שנאה עזה ושבעטיים אף הוגש כתב אישום נגד המנוחה בגין תקיפת שירי ואימן של השתיים וגרימת חבלה של ממש לשתיהן. בעקבות זאת, המנוחה נשלחה למסגרות חוץ-ביתיות".



כמו כן נטען כי שירי שלחה מספר מסרונים לערן בהם היא הביעה את רצונה שאחותה התאומה תידקר למוות וכי השניים קשרו קשר מוקדם במטרה לרצוח  את המנוחה. "בין המסרונים ששלחה האחות לערן היא כתבה: "זהו נמאס לי לגור פה עם המשוגעת הזאתי", "מאז שהיא חזרה אני רק סובלת", "קשה לי לחיות ככה שהיא נמצאת כאן בבית, זה לא הבית שלה שהיא תעוף מהחיים שלי, "שהיא תמות כבר" ו"הלוואי ערבי או מחבל ידקור אותה". 



הילי סובול ז"ל. צילום: הרשתות החברתיות
הילי סובול ז"ל. צילום: הרשתות החברתיות



שירי אף כתבה לדוד כי המנוחה הכריחה אותה להיפרד ממנו, וכי אילצה אותה להיפגש עם אחר. "בדרך זו, נטעה שירי אצל דוד את הרצון והצורך לגרום למותה של המנוחה, על מנת שזו תפסיק להטריד ולהרוס את חייה של שירי ולפגוע בקשר הרומנטי שבין הנאשמים", כך נכתב בכתב האישום. 



בסופו של דבר השיגו הנאשמים הסדר טיעון עם הפרקליטות, במסגרתו הורשע דוד הורשע ברצח באחריות מופחתת. הפרקליטות מבקשת להטיל עליו 20 שנות מאסר וכן פיצוי לאמן של האחיות בסך 258 אלף שקלים. שירי, האחות התאומה, שבתחילה הואשמה ברצח, הורשעה בשידול לחבלה חמורה ובסיוע לאחר מעשה. הפרקליטות תבקש להטיל עליה עונש של 10 שנות מאסר.