מחאתו של אב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה, מני נפתלי, כנגד השחיתות השלטונית נמשכת. דנה ספקטור ורן שריג שוחחו עמו על המניעים לצאת למחאה: "אנחנו מגיעים כבר חצי שנה לביתו של מנדלבליט בכדי למחות נגדו. הדבר הכי רע למדינה זה שלא ייצאו לאור שחיתויות. ישנה התנכלות לחושפי השחיתויות. אמרו לנו שביבי פה לנצח ולכן הציבור חושש להחליף אותו. אני לא נגד ראש הממשלה, אני נגד השיטה". 

לדברי נפתלי, "ישנה שחיתות שלטונית. ראיתי איך הדברים עובדים בבית ראש הממשלה. חינכו אותי להיות אדם ישר, הגעתי לבית ראש הממשלה ואז אמרו לי 'תהיה אוויר'. ראיתי דברים והכריחו אותי לשתוק. לי היה קשה מאד עם זה. אני לא מוכן שיקנו אותי. המאבק שלי היום מודע למה שהאחרים יכולים לעשות מאחורי הקלעים ואני מודע לכל הסיכונים והטריקים של הפוליטיקאים. אני נלחם. אני התחלתי את המחאה הזו אבל יש להרים אותה למעלה". 

 "הילדים שלו לא יודעים מה זה לעבוד" 
 

עוד סיפר אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה: "מאד קשה לשרת בסיירת ולגדול על ערכים ואז להגיע לבגרות ולגלות שהערכים שגדלת עליהם לא רלוונטיים. כנראה שהשיטה דפוקה. בתור לוחם לימדו אותי שכשיורים עליי להסתער וכשנגמרת לי התחמושת עליי להילחם בידיים. אני מצפצף על כל מי שמנסה לכלכך עליי. אני התפטרתי מבית ראש הממשלה וירדתי מלמעלה למטה. אני עוד יעלה שוב מחדש. אני לא מפחד לקבל כדור בראש ברחוב. אני מוכן להגן על מדינה שלי כמו חייל בלבנון שלא מפחד להילחם על המדינה שלו".
 

"אם הייתי צריך לבחור בין ראש הממשלה לרעייתו ולחיות עמו באי בודד", סיפר מני נפתלי, "הייתי בוחר בראש הממשלה מכיוון שניתן לתעתע בו. הוא בר ניהול. מה שרואים משם לא רואים מכאן. ידעתי שישנה תודעה כי חצי מיליון יצאו להפגין ב-2011 ולא השתנה הרבה מאז. הרבה חבר'ה מהמחאה מסרבים שיגיעו פוליטיקאים. אני מקבל הצעות להצטרף לפוליטיקה אך אני לא חושב שאני יכול להשפיע מבפנים. יש לי יותר כוח להשפיע בחוץ. יש אנשים טובים בכנסת, סתיו שפיר לצערי לא יכולה לשנות את הכנסת. היום אני רואה את טובת האזרח לעומת טובתי האישית. אני רואה את הרמאות של הפוליטיקה וזה חייב להשתנות".


שרה נתניהו. "מעדיף באי בודד את בעלה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שרה נתניהו. "מעדיף באי בודד את בעלה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


 
בנוגע לחשד להטרדה מינית מצידו אמר נפתלי: "יש לי עורכי דין שמטפלים בזה. עושים לי עוול. אני מצד אחד כועס על הבחורה הזו שדאגתי לה אבל אני מבין גם את הסיבה שהיא התלוננה במשטרה כדי לשמור על עצמה, אחרי שחשפתי את הסיפור שלה. בעלה של הבחורה בכלא ומסרב לתת לה גט ולאחר שהצגתי את הסיפור שלה היא אמרה לי שהיא תפנה למשטרה כדי להגן על עצמה. הכל מוקלט. הכל ידי המשטרה. לא יוגש כתב אישום. גם על דפני ליף אמרו במהלך המחאה החברתית שהיא לא עשתה שירות צבאי ותקפו אותה. אני לא מפחד מהביקורת עליי".
לסיום התייחס מני נפתלי לביקורו של טראמפ בישראל: "בביקור הזה היה המון צבע וצביעות, הכל ספינים. ראש הממשלה ורעייתו הבינו מי הבוחרים שלהם והם פונים אליהם. הציגו את המטבח כלא טוב אך הכל עניין של תחזוק. אין ספק שהבית ישן ומגיע לראש הממשלה מעל ומעבר. אם ראש הממשלה היה דואג לחלשים לא היית שומע ממני מילה בנושא הזה. הילדים שלו לא יודעים מה זה לעבוד. האם הם עבדו יום אחד בחיים שלהם? הם קיבלו הכל על מגש של כסף. אני לא מוכן לעבור על כך על סדר היום. אין כאן נקמה אישית מול ראש הממשלה. אני יודע המון דברים על ראש הממשלה אבל אני שומר לעצמי את התחמושת כרגע".
עריכה: איתמר זיגלמן