אווירה קשה וזעם רב שוררים בכפר קאסם לאחר האירוע הלילה (שלישי) בו נהרג מירי מאבטח מוחמד טהא, תושב הכפר. הרחובות כמעט שוממים תנועת כלי הרכב דלילה ומרבית העסקים סגורים, לא רק בשל חג הרמדאן. בכניסה לכפר, שוטרים מונעים כניסה מאלה שאינם תושבי המקום ומבקשים מהם לחזור על עקבותיהם. לפנות ערב צפויים להשתתף אלפים בהלוויית הצעיר. 

שוטרים חמושים הסתובבו ברחוב הראשי של כפר קאסם ואספו את תיעודי מצלמות האבטחה, כאשר מדי פעם התגודדו חבורות של צעירים, החשדנות הייתה רבה כששני צעירים שעברו לידי עם רכבם שאלו "מה אתה מצלם?"

"כל הכפר באבל. הרגו בחור טוב שלא ראה כלום בחיים. הוא היה הולך מהבית לעבודה והתחתן לפני כמה חודשים. המשפחה טובה, אביו מורה", אמר אסרף, קרוב משפחתו של ההרוג. 

משפחת ההרוג בכפר קאסם. צילום: אבשלום ששוני


יוסוף המתגורר בסמיכות כעס על העוצר המשטרתי על העיר. "מה זה הסגר שעשו לנו עכשיו? איפה אנחנו חיים? בנתניה לא היו סוגרים את הכניסה לעיר. זו גזענות, מתייחסים אלינו כאזרחים סוג ב", והוסיף: "כולם באבל. הבחור שהרגו אותו שיחק איתי כדורגל ולא היה אלים, וביקש להבהיר: "הבעיה שלנו לא עם היהודים אלא עם המשטרה
".

עאדל אמר הכפר תמיד שמר על דו קיום השוק מלא ביהודים בשבת אבל מתייחסים אלינו במשטרה כסוג ב. היום פתאום נזכרים בנו ואוספים את מצלמות האבטחה, אבל במקרי הרצח לא עשו זאת". בעל מכולת בעיר סיפר: "באים אלינו בשבת הרבה יהודים, מקווה שיחזור השקט ונוכל להתפרנס".