קטאר שילמה כופר בסך מיליארד דולר כדי לשחרר את בני משפחת המלוכה שנחטפו במהלך מסע ציד באיראן, כך דווח היום (שלישי) בפייננשל טיימס. על פי הדיווח, שמצטט אנשים המקורבים לעסקה, עצם קיומה הוא אחד הגורמים המניעים את ההחלטה הדרמטית של מדינות ערב לסיים את קשריהן עם הממשל בדוחא.



גורמים באזור סיפרו לפייננשל טיימס כי "העסקה המדוברת הבטיחה את שחרורם של 26 חברי מפלגת הבזירים הקטארית בדרום עיראק, וכ-50 חמושים שנתפסו בידי ג'יהאדיסטים בסוריה. על פי הדיווח, הכספים הועברו לארגון אל-קעידה. עוד עולה מהדיווח כי העסקה, שהתקיימה בחודש אפריל האחרון, הגבירה את החששות של שכנותיה של קטאר בנוגע לתפקידה באזור. לדברי אחד מהמשקיפים שנמצא באזור, "תשלום הכופר היה הקש ששבר את גב הגמל".



בדוחא מכחישים תמיכה בקבוצות טרור ומדגישים כי "הטענות חסרות בסיס" וסירבו לאשר האם עסקה כזאת אכן התקיימה. עם זאת, גורם המקורב לממשל הקטארי הודה כי "תשלומים" הועברו, אך הוא לא היה מודע לסכומים או למקור שאליו הועבר הכסף.



כזכור, אתמול איחוד האמירויות, מצרים, בחריין, סעודיה ותימן הודיעו כי הן מקפיאות את יחסיהן הדיפלומטיים עם קטאר, מפני שהיא "מממנת גורמי טרור". באיחוד האמירויות הקציבו לדיפלומטים של קטאר 48 שעות לעזוב את שטחה, ובמצרים הודיעו כי יסגרו את המרחב האווירי ואת נמלי הים לכל התחבורה הקטארית. עוד הם האשימו את מדינת המפרץ בתמיכה בארגוני טרור, בין היתר ב"אחים המוסלמים", כך דווח בסוכנות הידיעות המצרית הממלכתית.