גבר בן 49, תושב ראשון לציון, המשמש כמורה מחליף בבית ספר יסודי בצפון תל אביב, נעצר היום (שלישי) בחשד לביצוע מעשים מגונים במספר תלמידות בכיתה ב'. החשוד יובא מחר לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.



רק לאחרונה הורשע החשוד, גרוש ואב לשני ילדים, על פי הודאתו בעבירה דומה. הוא ביצע מעשה מגונה במספר מקרים בילדה מתחת לגיל 14, שלמדה אצלו בשיעורים פרטיים לפני מספר שנים. בכתב האישום המתוקן, שהוגש נגדו בפברואר 2016 פירטה התביעה את המעשים בהם הוא מואשם: השחיל את ידו מתחת לחולצתה, נישק אותה וחיבק אותה במספר אירועים בין 2014 ל-2015. באוקטובר אמור בית המשפט השלום בראשון לציון לגזור את דינו. בהרשעה קבעה השופטת עינת רון כי המורה יועבר לסקירת שירות המבחן ויופנה למרכז להערכת מסוכנות.



עוד קודם הרשעתו, באפריל האחרון, ביקש המורה להתקבל למקום עבודה חדש ובינואר האחרון ניצל לכאורה את העובדה שטרם הורשע וחרף העובדה שתלוי ועומד נגדו כתב אישום חמור, פנה למשטרת ראשון לציון וביקש וקיבל אישור לפיו אינו נושא הרשעה פלילית המונעת את העסקתו במוסד בו נמצאים קטינים. נבהיר כי אישור שכזה ניתן לכל אדם גם אם מתנהל נגדו הליך פלילי ועדיין לא הורשע בגין אותן עבירות. 

החוקרים ינסו להתחקות אחר מוסדות לימוד נוספים בהם עבד החשוד כדי לבדוק האם ביצע בהם מעשים דומים. בין היתר מדובר בבית ספר בראשון לציון, בו עבד לפני שעבר לבית הספר בתל אביב.
 
"העברת אישור ההעסקה על ידי החשוד לצורך העסקתו אינה נוגדת את החוק, אולם לא מן הנמנע כי מדובר בהתנהלות נגועה מצדו של אותו מורה", אמור גורם המעורה בפרטים.

פרקליטו, עו"ד שי רודה, מציין כי "מרשי טוען כי גם אם נתן חיבוק או נשיקה זה היה מעשה אבהי ולא משהו שנעשה בסתר אלא בנוכחות אחרים. הוא לא רואה במעשיו כוונה פלילית ואנו נמתין לעמדת בית המפשט בנושא". 

"מעשה אבהי". עו"ד שי רודה. צילום" יח"צ
"מעשה אבהי". עו"ד שי רודה. צילום" יח"צ
 
ממשרד החינוך נמסר "כי המורה המחליף הועסק לאחר שהציג אישור העסקה תקף ממשטרת ישראל, על פי חוק מניעת העסקת עברייני מין, ובהתאם לכל הנהלים. מיד עם קבלת התלונה הראשונה בבית הספר נגד המורה, הפסיקה המנהלת את עבודתו לאלתר ובמקביל פנתה מיידית בתלונה למשטרה. משרד החינוך יפעל בהתאם להנחיות משטרת ישראל".

תגובת עיריית תל אביב-יפו: "מדובר במורה זמני המועסק על ידי משרד החינוך. הנושא נמצא בחקירת משטרה ועבודת המורה הופסקה עד לסיום החקירה. העירייה ומשרד החינוך יפעלו בהתאם לכל המלצה שתתקבל מהמשטרה".