כ-60% מהישראלים לא יודעים מה עליהם לעשות בעת רעידת אדמה. כך עולה מסקר מיוחד שערכה רשות החירום הלאומית לבדיקת מוכנות הציבור לתרחיש של רעידת אדמה. עוד עולה מהמחקר, שנערך על ידי מכון "כלים שלובים" ובוצע באמצעות סקר אינטרנטי ל-500 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל, כי כ-60% מהנשאלים לא חושבים שהמדינה ערוכה לתרחיש של רעידת אדמה.



רק 0.8% מהנשאלים חושבים שרעידת אדמה כאיום שהמדינה צריכה להיערך אליו, בעוד ש-30% ענו שהאיום שהמדינה צריכה להיערך אליו הוא טרור ואינתיפאדה, 14% איום בטחוני ו-13% איום כלכלי-חברתי.



בתשובה לשאלה נוספת - האם בעת התרחשות רעידת אדמה אתה מאמין שגורמי החירום ידאגו לכל צרכיך? - 51% מהמשיבים אינם מאמינים שגורמי החירום ידאגו לכל צורכיהם בעת רעידת אדמה הרסנית, לעומת 20% האמינו שכן.



בתשובה לשאלה 'מה להערכתך הסיכוי שבמדינת ישראל תתרחש בשנים הקרובות רעידת אדמה חזקה' - 25% מהנשאלים ענו שישנה סבירות גבוהה לרעידת אדמה, כאשר 31% חזו תרחיש זה בסבירות נמוכה.



עוד עולה מהסקר, כי רק 7% מבעלי דירות ישנות ביצעו פעולות לחיזוק המבנה, 34% מבעלי הדירות הישנות אמרו כי יבצעו בעתיד ו-58% לא הביעו כוונה לבצע חיזוק למבנה.