הפסיכיאטר, ד"ר אילן רבינוביץ', התייחס הבוקר (רביעי) בתוכניתם של משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ברדיו 103FM לפרשת המורה שנעצר בחשד למעשים מגונים לאחר ששב ללמד בבית הספר: "לפני כמה שנים עשיתי סרט על הפדופיליה בישראל. כשחושבים על פדופיל מתארים פסיכופט עם קרניים. לצערי, בישראל מסתובבים 70 אלף פדופילים אשר יצליחו להיות בסביבתם של ילדים לאחר הרשעתם. יצר המשיכה האובססיבית לילדים גוברת עליהם". 


הוא סיפר:"נפגשתי עם פדופילים וזו ממש תופעת 'הדלת המסתובבת'. הם מורשעים וחוזרים לחברה. אם הפדופילים לא יטופלו כראוי הם ימשיכו לפגוע בילדים. עליהם לקבל טיפול תרופתי ולאחר מכן טיפול פסיכולוגי. בגרמניה החליטו על תוכנית בה קוראים לפדופילים להגיע לטיפול ובמידה וייתפסו במעשה מגונה ייענשו בחומרה רבה. אותם פדופילים מספרים לי על קבוצות באינטרנט, שקשה מאד לחדור אליהם, בהם הם מחזקים אחד את השני". 

המורה שחשוד בפדופיליה מובא להארכת מעצר. צילום: אבשלום ששוני
המורה שחשוד בפדופיליה מובא להארכת מעצר. צילום: אבשלום ששוני


 

ניסים משעל התייחס לדבריו ואמר: "למנהלת בית הספר, בפרשה המדוברת, לא היו את הכלים לדעת כי מדובר באדם פדופיל". השיב לו הפסיכיאטר: "נכון, היא בעצמה הקורבן. הגיע מורה שהביא תעודת יושר מהמשטרה. פדופיל בדרך כלל גם משאיר רושם מאד טוב בראיון עבודה עקב היכולת שלו להתחבר לילדים. ישנם המון מקומות שנפלו בפח ונתנו לפדופיל להיות איש החינוך של ילדיהם. נפגשתי פעם עם פדופיל שסיפר לי שהתאהב בילד, לא ביצע בו אקט מיני ולא הבין מדוע נעצר. הוא לא הבין איזה נזק הוא עשה לילד. כל הפגיעה באינטימיות של אותם ילדים מובילה לכעס העצום שלהם על הסביבה שלא הגנה עליהם בילדותם. אני קורא להורים לשים לב, להבחין אם לבנם ובתם מתחילים בעיות שינה, הרטבה בלילה, תוקפנות. כל התנהגות יוצאת דופן צריכה להדליק להורים נורות אדומות".
עריכה: איתמר זיגלמן