המשטרה מחזיקה תמלילי שיחות מהקלטה של העבריין אסי אבוטבול כשהוא מפליל וקושר עצמו לרצח עו"ד יורם חכם מלפני תשע שנים וכן לרצח והעלמת גופתו של העבריין משה הדס בשנת 2000. כך עלה בדיון שהתקיים היום (רביעי) בבית משפט השלום בראשון לציון, שבמהלכו השופט עמית מיכלס החליט להאריך את מעצרו של אבוטבול בשבועיים.



עורך הדין אבי כהן, פרקליטו של החשוד התייחס להקלטות בביטול ואמר כי "זו היתה התרברבות של אסי". אבוטבול התייחס לעניין בבית המשפט וטען כי ידע שהבחור שהקליט אותו במשך כחודש וחצי, הוא מדובב משטרתי. "מאז 2014 ידעתי שהוא מדובב", אמר. פרקליטו של אבוטבול אף ניסה להטיח בקצין המשטרה כי הם נותנים אמון מופרז בעדותו של עד המדינה כביכול. קצין המשטרה פקד אלכסיי טיחומירוב השיב לו כי "העדות שמסר תואמת לממצאים שבידנו".



עורך הדין כהן, ניסה להקשות: "הוא גם מסר לך פרטים על מקום קבורת גופתו של משה הדס ומסתבר כי החיפושים בפארק השלולית לא העלו דבר". פקד טיחומירוב, הפתיע אבל לא הרחיב, "לא נכון", אמר. השופט מיכלס, שהחליט להאריך את המעצר של אבוטבול ציין כי "המבקשת טוענת שבהקלטה נשמע החשוד כמי שמוסר פרטים מוכמנים שרק מי שביצע את הרצח יודע. החקירה מתקדמת גם מכיוון נוסף".



זירת רצח עו"ד יורם חכם. צילום: אלוני מור



אגב, כבר לפני מספר שבועות ציינו כי בעדות שמסר עד המדינה הוא תיאר כיצד נעקרו עיניו של הדס לפני שנקבר כביבול, והפליל את אבוטבול במעורבות במעשה. עוד עלה בדיון, עניין חקירתה באזהרה של עורכת דין מוכרת מהתחום הפלילי, שהוזמנה למשרדי היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 במשטרה, בחשד למעורבות וקשר לרצח עו"ד חכם.



השופט מיכלס התייחס לחקירה של עורכי דין בפרשה וציין כי "חזקה על היחידה החוקרת שתפעל על פי החוק תוך התייעצות עם הגורמים המתאימים על מנת שלא לפגוע בחיסיון עורך דין לקוח". בעניין זה מתכוונת המשטרה לבקשת את הארכת מעצרה של הפרקליטה בשישה ימים כשהיא מייחסת לה קשירת קשר וסיוע לרצח. המשטרה אף הגישה בקשה לבית המשפט לביטול חיסיון המוטל במקרה זה, כדי שתוכל להשתמש במסמכים שנטלה מתאו של אבוטבול ושעימם התכונן לדיון בבית המשפט.