אדר (שם בדוי), סוהר מצטיין, התראיין אתמול לברהנו טגניה וגלעד שלמור ברדיו 103FM וסיפר על המצב הכלכלי הקשה אליו נקלע שהביא אותו לבקש הלוואות מאסירים בכלא בתמורה להברחת חפצים לתא המאסר. "לא מצאתי מענה לבעיות הכלכליות שלי, הגורמים שהיו אמורים לטפל בכך לא עזרו לי. לא היה לי מה לעשות. היו לי תינוקות בבית שלא היה לי איך להאכיל. האסירים הם אנשים חכמים מאד, הם רואים אותך ולומדים אותך כל יום במסגרת העבודה. הם גילו לאט את האישיות שלי. אני עזרתי רבות בבית הסוהר מעבר לתפקידי ונקלעתי לשיחות אישיות על מצבי הכלכלי. לא היה לי מי שיקשיב לי חוץ מהאסירים. זה לא היה דבר מתוכנן אלא לפתע אסיר ששוחרר הלווה לי כסף".



על כתב האישום שהוגש נגדו סיפר: "כתב האישום הוא מוגזם. האסיר שהלווה לי כסף חש במצוקה שלי ושאל אותי אם אני צריך עזרה ובא לעזרתי. נטען שהכנסתי דברים לבית סוהר. לא הכנסתי דבר. ניצלו אותי ואני מכחיש בכל תוקף. החוקרים התייחסו אליי כעבריין. עברתי דברים מאד קשים בחיי ומעולם לא הייתי בצד הנאשם. אני שיתפתי את הגורמים בכלא על מצבי ולא קיבלתי עזרה. מצבי כיום הוא כתוצאה של ההפקרות ואני משלם את המחיר".



 


על החשש ממאסר אמר הסוהר כי אינו חושש: "לא פגעתי באנשים בכלא ואם אכנס לכלא יתייחסו אליי גם כן בכבוד. חברי מבית הכלא לא האמינו שאני במצב הזה. לא כעסו עליי, כיבדו אותי ויודעים מי אני. שבוע לאחר שחזרתי לבית הסוהר כולם חיזקו אותי".

"סיפור אנושי מזעזע"

עורך דינו של הסוהר התייחס לכתב האישום: "אני חושב שהתיק הזה הוא נורת אזהרה לשירות הציבורי. כתב האישום מתמקד בלקיחת הלוואות משני אסירים, אחד מהם אסיר משוחרר. מדובר על הלוואות של עד עשרת אלפים שקלים. הנאשם החזיר את כל ההלוואות. בנוסף לכך, ישנו אישום על הכנסת חומרי תועבה ופורנו לכותלי בית הסוהר. חומר הראיות שהגיע לידי הוא חלקי. בעניין ההלוואות כולם יודעים מה קרה. התיק הוגש לבית משפט השלום ומתאר מקרה נוגע ללב. זהו מקרה קיצוני על סיפור אנושי ומזעזע. בית הדין מכיר בכך ואני מאמין שינסה להקל בענישה. הנאשם נכנס למצוקה כלכלית עקב מצב רפואי של קרובי משפחתו. הוא לקח אחריות על ילדיו, אשתו והוריו. המצב הרפואי במשפחה גרם לקריסה כלכלית. הוא זעק את הזעקה שלו מאד בשקט כאדם צנוע ואיש לא התייחס. ישנם דברים שהנאשם מודה בהם, מה שנעשה נעשה".