מנכ”ל בית חולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין קורא לרופאים שנטשו את הדסה לחזור בהם לאלתר מהתפטרותם ולשוב לעבודה סדירה במחלקה ההמטואונקולוגית ילדים. רוטשטיין גם מבטיח להם לראשונה שלא ייפגעו זכויותיהם ותנאי שכרם, כך נודע ל"מעריב־השבוע". עם זאת, רוטשטיין מדגיש כי אין בכוונתו להחליף את המנהל החדש במחלקה לטובת קליטה מחודשת של המנהל המתפטר, פרופסור מיקי ויינטראוב. למרות דברי רוטשטיין, גורם בהדסה המצוי בפרטי הפרשה מסר ל”מעריב־השבוע” שמנכ”ל הדסה אומר בשיחות סגורות כי הוא סקפטי בנוגע ליכולתו להשפיע על הרופאים לחזור בהם מהחלטתם לעזוב את הדסה. הוא גם סבור שפרופ’ ויינטראוב נחוש להמשיך במהלך שבו החל. לפי אותו גורם, ויינטראוב גם משפיע על הרופאים המתפטרים האחרים להקשיח עמדות.



“מאז פרוץ המשבר ניתנו הנחיות ברורות של משרד הבריאות לגבי תפעול המחלקה, וההנהלה התחייבה לקיימן”, אמר רוטשטיין ל"מעריב־השבוע". “כיוון שהנחיות אלה עולות בקנה אחד עם דרישות הרופאים שהתפטרו, אני כמנכ״ל הדסה, מאמין שאין כל סיבה או תירוץ לאותם רופאים שלא לחזור ולטפל בילדים, וזאת על פי הסטנדרטים שקבע משרד הבריאות”.



על רקע ההמלצות שגיבש משרד הבריאות לפתרון המשבר בבית החולים הקים המשרד צוות סיוע בראשות ד״ר יצחק ברלוביץ׳, ששימש עד לאחרונה מנהל בית חולים וולפסון. הצוות גם יפקח מקרוב על קיום ההנחיות של שר הבריאות יעקב ליצמן בכל הנוגע לאופן הפעלת המחלקה ויבטיחו שהן מתקיימות במלואן. המומחים מטעם משרד הבריאות, כך נמסר, יסייעו לצוותי הרופאים, הסיעוד ומקצועות הבריאות האחרים וכן להנהלת בית החולים, להעניק את הטיפול הטוב ביותר לילדים.




פרופ' רוטשטיין. צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90
פרופ' רוטשטיין. צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90



המשבר החריף נוצר עקב עזיבת שישה רופאים ושלושה מתמחים את המחלקה ההמטואונקולוגית ילדים. המשבר עורר מחאה מתמשכת בקרב הורי הילדים וכן תסיסה בקרב האחיות שנשארו במחלקה. ההורים, שחלקם מוחים באוהל מחאה שהוקם כבית חולים שדה, טוענים שנותרו ללא מענה טיפולי נאות עבור ילדיהם בירושלים מרגע ההתפטרות.




"נשתף פעולה באופן מלא"






מהדסה נמסר בתגובה: “נקבל בברכה את צוות משרד הבריאות ונשתף פעולה עמו באופן מלא”. עוד נמסר בהדסה בתגובה לדיווח על התסיסה בקרב האחיות של המחלקה: “ההנהלה מעריכה מאוד את הצוות הסיעודי המעולה של המחלקה וסיכמה שיתבצע ליווי מקרוב של הצוות תוך פתיחות מלאה והתייחסות לכל מה שהועלה ויעלה במציאות החדשה שנכפתה על הצוות. הנהלת הדסה משוכנעת שביחד עם הצוות בית החולים יצא לדרך המלך ולשירות ומלא של המטופלים בה”.



ההורים, מצדם, ממשיכים להתייצב כחומה בצורה מאחורי הרופאים המתפטרים. מטעם ההורים נמסר כי “מה ששר הבריאות עושה זה חלם - קודם מפרקים מחלקה מצטיינת עם רופאים מעולים, שנתנו את הנשמה - ועכשיו מנסים להציל. זה כמו הילד שהורג את הוריו ומתלונן שהוא יתום. הצוות הנוכחי בהדסה אינו כולל אף מומחה לסרטן בילדים. לכן, במקום ששר הבריאות יתעסק בטפל, ראוי שייכנס לעובי הקורה ויפעל מיידית כדי למצוא דרך להחזיר את הרופאים לטפל בילדים שלנו במסירות הידועה שלהם - בהדסה או בשערי צדק”.



עד לסגירת הגיליון לא היה אפשר להשיג את תגובתו של פרופסור ויינטראוב.