הפגנות, קריאות נאצה, בית חולים שדה באוהל מחאה ועכשיו גם הקלטות בסתר שהועברו לערוץ 2 מתוך ישיבה סגורה עם מנהל הדסה. בישיבה הביעו האחיות דאגה מהמצב שנוצר לאחר עזיבת ששת הרופאים ושלושה מהמתמחים במחלקה ההמטו־אונקולוגית. מנהל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, נשמע בהקלטה מדבר במתינות ובאורך רוח, כשהוא מנסה להרגיע את האחיות, אך אלה מקשות בשאלות. הן הביעו דאגה ליכולת לטפל בחולים שנותרו בבית החולים והעלו סברה שרק חולים מעוטי יכולת נותרו במחלקה, אלה שידם אינם משגת להעביר את ילדיהם לבתי חולים אחרים בארץ.



"לדברי אחיות המחלקה, הרופאים במחלקה ורופאי תוכנית ה'רוטציה', לא יודעים לטפל בילדי המחלקה, לא מכירים את הפרוטוקולים של המחלות ובוודאי חסרים מומחיות ספציפית מתאימה לטיפול בילדים", כך נכתב במסמך שהופץ לתקשורת ומצטט את הנאמר בהקלטות הסתר.



לטענת עו"ד אליעד שרגא, בא כוחם של ההורים, מדובר ברשלנות מקצועית חמורה. כמו כן, במסמך מצוין כי "מדובר בחייהם של ילדים חסרי ישע. מצפים אנו כי תחדלו באופן מיידי ובהקדם האפשרי לתת טיפול רפואי באמצעות רופאים שאינם מוכשרים לכך ובאמצעות רופאים אשר אינם יכולים להעניק טיפול רציף ועקבי לילדי המחלקה".



מהדסה נמסר: "אין חדש תחת השמש. קבוצת הרופאים שנטשו את הילדים מנסה בכל כוחה להילחם נגד הפעלת המחלקה. זאת, כדי שתוכל לפנות לבג״ץ בטענה שאין מחלקה המטו־אונקולוגית בירושלים. אבל המציאות היא שהמחלקה בהדסה פועלת באופן סדיר, באווירה טובה ועם טובי הרופאים בתחום".