מחאת הנכים: כמה עשרות אנשים מפגינים כעת בתל אביב בדרישה להעלות את קצבת הנכים וחוסמים צירים. חסומים: דרך נמיר לכיוון דרום מפנקס, דרך נמיר לכיוון צפון מצומת תנובה, ארלוזורוב למזרח מאבן גבירול, על פרשת דרכים למערב מהכניסה לרכבת. המשטרה מבקשת מציבור הנהגים שלא להגיע לצומת פינת הרח' ארלוזורוב-נמיר. הצומת חסומה וישנם עומסי תנועה בכל הרחובות הסמוכים אליו. 

ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר: ״אנו כאן היום בשם כל מי שממשלת ישראל דופקת. ראש הממשלה ושר האוצר משקרים לציבור הנכים ומוכרים לו ועדות במקום פתרונות אמיתיים למצוקת העוני והאומללות שגוזרות הקצבה הקיימת על למעלה מרבע מיליון אנשים עם מוגבלות בישראל. מרוב ועדות לא רואים את הקצבה. עוד בטרם הגישה ועדת שמחון את מסקנותיה ברור לכל בר-דעת כי הן נועדו להסות את הזעקה האדירה שמשמיע ציבור הנכים כבר חמש-עשרה שנים שבהן לא עודכנה קצבתו ולו בשקל שחוק אחד. הביזיון הזה נגמר, ולכן נצא, נפגין, נתנגד ונתקומם בתל אביב, ירושלים, חיפה ובכל מקום עד שהקצבאות יעודכנו לגובה שכר המינימום לפחות".
הפגנת הנכים בתל אביב


הנכים מפגינים בת"א. צילום: אבשלום ששוני
הנכים מפגינים בת"א. צילום: אבשלום ששוני


לדברי אלכס פרידמן, מוביל המאבק ויו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם": "לצערי ולאכזבתי השר 'החברתי', משה כחלון, זרק את הנכים לחסדיו של ראש הממשלה אשר מחליט שלא להחליט. השמועות על המלצות שמחון המסתמנות הן ההוכחה כי בעיני שר האוצר הנכים הם פשוט פסולת, אחרת היה מתערב ולא מאפשר לזה לקרות. כולי תקווה כי בג"ץ יתמוך במאבקנו להעלות את גובה הקצבה לשכר המינימום. אנו נמשיך לפעול בכל הכוח, בין היתר הערב בהפגנה בת''א, עד שציבור הנכים בישראל יוכל להתקיים בכבוד".    

הפגנת הנכים. "מבקשים לחיות בכבוד". צילום: אבשלום ששוני
הפגנת הנכים. "מבקשים לחיות בכבוד". צילום: אבשלום ששוני
 
 
ממטה הפעולה של הנכים נמסר: "שכל אחד יפתח את תלוש המשכורת ויבדוק כמה הוא משלם דמי ביטוח לאומי וישאל את עצמו האם השיפוי שהמדינה קבעה במקרה של אובדן כושר עבודה מלא ראוי והולם לאור התשלום שהוא משלם. אנחנו במטה הפעולה של הנכים חושבים שהשיפוי הזה לא ראוי ולא הולם, אנו חושבים שערך זה צריך להיות שווה לכל הפחות לגובה שכר המינימום, שהוא המינימום שאותה קבעה מדינת ישראל להתפרנסות מינימאלית. כל המהלכים שנעשים בשנה האחרונה על ידי הממשלה הם התחמקות אלגנטית מהעיקר והוא התמודדות אמת עם כל הצעות החוק שהונחו על שולחן מליאת הכנסת".