אנחנו רגילים מידי יום לפקקים המייגעים בכבישי הארץ ונדמה שהתרגלנו לכך ואולי גם השלמנו עם העובדה שבכל פעם שניסע לעבודה בבוקר ונחזור ממנה בערב, ניאלץ לבלות זמן לא מועט בדרכים. מי שלא מקבל את זה הם סטודנטים ואזרחים מודאגים שנמאס להם מהפקקים ומחוסר היעילות של התחבורה הציבורית בארץ והחליטו לסמן נתיבי תחבורה ציבורית במהלך הלילה בכבישים ראשיים בתל אביב ובגבעתיים. לטענתם, הם בחרו בנתיבים האלה כיוון שהם מתגוררים בקרבתם ורוצים לעודד חשיבה מחדש על נושא התחבורה הציבורית.



"יש פתרונות שלא כרוכים בהמתנה של עוד 20 שנה אלא אפשר ליישם אותם מחר בבוקר", אמרה ל"מעריב אונליין", י', אחת מאותם האזרחים שהחליטו לעבור מהתאוריה למעשה וריססו את הנתיבים בצהוב. "איך שהדברים נראים היום יש גם אפליה לרעה - 1.2 מיליון אזרחים בארץ לא יכולים להסתמך על המערכת הקיימת, מדובר ב-15% מהאזרחים בישראל, בעוד של-60% אין יכולת לנהוג באופן עצמאי".



המבצע הלילי. חושבים שיש פתרונות שאפשר כבר לעשות היום
המבצע הלילי. חושבים שיש פתרונות שאפשר כבר לעשות היום



"חייבים להתחיל לחשוב על ציבור נוסעי התחבורה הציבורית"


"הרכבת הקלה זה פרויקט שהולכים להיות מושקעים בו 125 מיליארד שקלים והוא ככל הנראה ישמש רק 8% מכלל הציבור. עד שזה יקרה אנחנו חושבים שיש פתרונות שאפשר כבר לעשות כמו מתן עדיפות לתחבורה ציבורית", אומרת י' ומסבירה על הפעולה הלילית בה בחרו לנקוט באמצע הלילה: "בחרנו בשני עורקים ראשיים - ראול ולנברג בתל אביב ורחוב כצנלסון בגבעתיים. בתל אביב מדובר בעורק שמגיע למרכז עסקים והאוטובוסים באזור תקועים. זה מקום שאפשר להפוך לדוגמא ומופת לאיך שהדברים יכולים להראות, שמרכזי העסקים ידרשו תחבורה ציבורית טובה ובדרך הזו גם יקלו על יוקר המחיה".



"הערים בישראל ממשיכות להיות פקוקות כי מתכננים עבור רכבים פרטיים ועל זה אנחנו מוחים. מקבלי ההחלטות, בראשם ישראל כ"ץ, שר התחבורה, רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב ורן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, לא מקבלים החלטות לטובת הכלל. חייבים להתחיל לחשוב על ציבור נוסעי התחבורה הציבורית. ברחוב כצלנסון בגבעתיים זה רחוב שמאות תושבים מוחים על הפקקים שיש בו. יש שם חנייה כפולה ואפשר לעשות במקום נתיב תחבורה ציבורית כמו באבן גבירול - שבעצם בשעות הפקוקות מחנייה זה הופך לנתיב תחבורה ציבורית. יש דרך אמצע", מציינת י' ומדגישה כי הם מתכננים לעשות פעולות נוספות בנושא גם בעתיד.