לאחר פיטוריו המפתיעים של העיתונאי דן מרגלית מ"ישראל היום" לפני כשבוע, בחינמון החליטו אתמול (שלישי) לפטר גם את מרדכי מוטי גילת, המזוהה עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית, בנימוק כביכול כלכלי. לאחר ההודעה הציע איש התקשורת הוותיק להפחית כ-60 אחוז משכרו בתגובה להסבר שנתנו לו מעסיקיו, אך ללא הואיל, כך לפי חדשות 2.  



מיד לאחר ההודעה שקיבל, אמר למקורביו חתן פרס סוקולוב לעיתונות כתובה משנת 2000, כי מדובר ב"חיסול של העיתונות החוקרת, כחלק מהקו החדש שמנהיג עורך העיתון בועז ביסמוט". כך לפי הדיווח. אמש גילת הגיב גם ב"כאן" לפיטוריו ואמר: "פוטרתי לא מטעמים כלכליים. כיוון שהסכמתי לוותר על החלק הגדול בשכרי, הטענה שלהם נופלת. זה המו"ל".





עיתונאי ישראל היום לשעבר דן מרגלית הגיב לפיטורין ואמר: "הדחתו של מוטי גילת - עמיתי נסיך העיתונות החוקרת - תפחיד עוד אנשים בעיתון שלא יעזו להרים ראש כלפי משטר נתניהו. האמת תנצח למרות הקרנפים".




כזכור, רק לפני כשבוע קיבל העיתונאי דן מרגלית הודעה דומה מביסמוט, במהלך שיצר סערה בעולם התקשורת בישראל. מיד לאחר פיטוריו טען מרגלית כי הוא איבד את עבודתו בעיתון משום ש"ביקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו". "אמרו לי שמנתקים את ההסכם איתי מסיבות כלכליות, אך ברור לי שזה מסיבות פוליטיות", הסביר אז מרגלית.



דן מרגלית. "האמת תנצח למרות הקרנפים". צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90
דן מרגלית. "האמת תנצח למרות הקרנפים". צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90



מי שהתקשתה לקבל אז את הגזירה במיוחד הייתה בתו, שירה מרגלית, שכתבה בציוץ שפורסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלה כי "משפחת נתניהו מינתה פיון בישראל היום. בועז ביסמוט מספק את הסחורה לשרה נתניהו שמזמן נשמעה צווחת שהיא דורשת לפטר את דן מרגלית. אישה איומה".