"נחשפתי לתוכנית מעניינת בהנדסה ביו רפואית בטכניון ומכיוון שאני בוגר המכון והבת שלי בעצמה לומדת את זה, חשבתי שזה יהיה מעניין ואולי נוכל לעשות עבודה משותפת בתחום", כך מספר ל"מעריב־השבוע" א', שתכנן להתחיל ללמוד תואר שני בשלוחת הטכניון בקמפוס שרונה בתל אביב, אך בעקבות החלטת המל"ג ליישם דוח מ־2005, הדבר לא יתאפשר לו וכעת סטודנטים נוספים שנפגעו מההחלטה החליטו להתאגד ולפעול נגדה.



מדובר בהחלטה הקוראת להגביל מוסדות אקדמיים ללמד לתארים רק בקמפוסים שלהם, כך שמי שמעוניין ללמוד, למשל, בטכניון אך מתגורר במרכז והעדיף להירשם לשלוחה בתל אביב, לא יוכל לעשות זאת ויהיה חייב לנסוע לחיפה. לכאורה ניתן להבין שבמל"ג רוצים לעודד כל מוסד באזור הגאוגרפי שאליו הוא משתייך ולא לגרום לתחרות על הסטודנטים, אך מי שיעדיף ללמוד במוסד כזה או אחר בשל יתרונו במסלולים מסוימים, יאלץ להתפשר על המוסד הלימודי שיקבע את עתידו.



"הודיעו שהתוכנית שרציתי תיפתח בחיפה בחודש מרץ ובשרונה באוקטובר. כיוון שאני גר בדרום החלטתי שאלך לתוכנית בתל אביב ולהפתעתי, לפני כחודשיים הודיעו לי שהתוכנית לא תיפתח בשרונה כיוון שהמל"ג לא מאשרת את זה. משמעות ההחלטה היא שאני צריך לוותר על הרצון שלי ללמוד בטכניון או לנסוע לחיפה שרק הנסיעה לשם בתחבורה ציבורית יכולה לקחת ארבע־חמש שעות מהמקום שאני גר בו", מסביר א'.



אולג לוינסקי, מוביל המאבק נגד ההחלטה, אומר כי "המצב הוא מטופש, אם אני מחר רוצה ללמוד בטכניון אז אני צריך לנסוע עד לטכניון? אני גר באריאל ורק בגלל שיש החלטה של המל"ג לא אוכל ללמוד בשלוחה קרובה, זה לא הגיוני, מדובר בהחלטה תמוהה".



תגובת הטכניון: "לצערנו, בשנים האחרונות המל"ג לא אישר לטכניון לפתוח בשלוחה בתל אביב חלק מתוכניות הלימוד הנלמדות בחיפה. אנו מצטערים על הפגיעה בסטודנטים המעוניינים ללמוד תואר בטכניון, אך נבצר מהם ללמוד בקמפוס הטכניון בחיפה".



מהמל"ג נמסר: "על פי החלטה משנת 2006, למעט מקרים חריגים בדגש על צורך לאומי, כלל המוסדות האקדמיים בישראל רשאים להפעיל תוכניות לימוד אך ורק בקמפוס הראשי. בכך מל"ג ביקשה לחזק את מערכת ההשכלה הגבוהה, לוודא כי הרמה האקדמית והפריסה הגאוגרפית נשמרים ולמנוע מצב של ריבוי מסלולי לימוד זהים".