בעקבות גל הפיטורים שעובר על עיתון "ישראל היום", במהלכו פוטרו כמה מעיתונאים הבכירים של העיתון, התראיין הבוקר (רביעי) מי שהיה הפרשן הבכיר של העיתון, דן מרגלית לתוכניתם של נסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM והתייחס לפיטוריו ולפיטורי עמיתו מוטי גילת מהעיתון. "מוטי ואני מדברים הרבה שנים כמעט בכל יום וכמובן שדיברנו על הפיטורים".



"כשפוטרתי", סיפר מרגלית", העורך אמר לי שמדובר בקיצוצים ולכן עליי לעזוב את תפקידי, טענתי בפניו על הפחת שכרי אך הוא סירב לדון בכך ולכן ניתק איתי את ההתקשרות החוזית. הטחתי בו שלא יסבן אותי עם טענה שמדובר בקיצוצים וכי הדחתי הנה הדחה פוליטית. סיפרתי זאת למוטי ואינני מוכן לספר מה היה בשיחה בין מוטי לביסמוט אך אני משוכנע שמוטי הציע הפחתה ניכרת בשכרו. הם לא רצו לשמוע כי הם רצו לסלק אותנו", והוסיף: "אני לא יודע אם צפויים פיטורים נוספים".




 



מוטי גילת
מוטי גילת




"מבין שזאת תקופה קשה לראש הממשלה"

עוד אמר העיתונאי כי "ברור לי שאנחנו לא עונים לדרישת העורך ולכן פוטרנו. בכניסתי אל העיתון, חתם עמי עמוס רגב כי ברשותי לכתוב את שברצוני ולכן כתבתי המון. היו ימים שהתבקשתי לכתוב כמעט בחינם כל יום. בתקופה בהם עבדתי בעיתון כתבתי כ-900 כתבות וידיעות כנגד ראש הממשלה. אני מבין שזה קשה וזו תקופה בה הוא מאד דורסני כלפי התקשורת".

"ברגע שהעיתון לא מאפשר לי לכתוב בעיתון בגלל דעותי זו זכותם להפר את ההסכם אבל זה אומר שהדימוי שהם ביקשו להקנות לעצמם הוא לא נכון. במקום שיש עלה תאנה סימן שיש בושה, ברגע שמסירים את עלה התאנה סימן שבושה אבדה קליל. יכול להיות שהשתמשו בי אבל אני טוען, כפי שטען עמוס עוז, שאני מעדיף לדבר אל הקהל האדיר שקורא את 'ישראל היום' מאשר לשכנע את המשוכנעים. אם הצלחתי לכתוב קטעים על ביקורת על נתניהו שהגיעו לאוזניהם של קוראי 'ישראל היום' אז עשיתי את שלי". לא נצלו את התמימות שלי, זה היה חשוב לי מאד לכתוב ב'ישראל היום', גם כעלה תאנה., עלה התאנה הזה כתב 900 כתבות ביקורתיות על ראש הממשלה, ממשלתו, בית המשפט העליון והתנגד לחוק הלאום. לא נגעו לי בטקסט וזה היה דבר מאד חשוב בעיני יותר מהכותרת אם אני עלה תאנה או לא. 

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן