המשטרה פתחה היום (רביעי) בהליכי בפיטוריו של השוטר ממחוז ש"י שנעצר אמש בחשד לביצוע מעשה מגונה בקטינה בת שש בביתם של חבריו. ממשטרת ישראל נמסר כי עם קבלת חומרי החקירה מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) יישקלו האמצעים המנהליים נגד השוטר ובכלל זה פיטוריו, וזאת בנוסף להליך הפלילי המנוהל במח״ש והכל בהתאם לחומרי החקירה.



השוטר בן ה-45 ממחוז ש"י, המתגורר באזור השומרון, נעצר אמש על ידי מח"ש בפרקליטות בחשד לביצוע מעשה מגונה בקטינה בת 6, בתם של מכריו. מהתלונה שהגישו הוריה של הקטינה לפני ימים אחדים עולה החשד לפיו לפני כחודשיים, בעת שהופקד להשגיח על הקטינה, הא יצא איתה לסיבוב ברחובות אזור מגוריהם בשומרון, במהלכו ביצע בנוכחותה מעשה מגונה, כשחשף את איבר מינו בפניה. 



השוטר משתף פעולה עם החוקרים, אולם לא מאשר שחשף את איבר מינו בפניה אלא רק בדבר ההתבטאות. נציין כי בעברו של השוטר מקרה נוסף בו הוא נחשד בביצוע מעשה מגונה, אולם אז הצליח פרקליטו, עו"ד קובי פלומו, להביא לסגירת התיק עוד בטרם הוגש כתב אישום והוא נשאר המשטרה הודות לכך שלא נרשמה לו הרשעה פלילית. אז עלתה ההערכה, כי אמה של המתלוננת ניצלה סכסוך ביניהם על מנת לנסות להפלילו. 

הקטינה סיפרה על המעשה להוריה רק בימים האחרונים. כשהם מזועזעים מפרטי האירוע מיהרו השניים להגיש תלונה במח"ש כנגד השוטר. חשוב לציין ש זוג ההורים נתנו בשוטר, בעצמו אב לילדים, את אמונם כאשר הפקידו בידיו את בתם הקטינה, תוך תקווה שתמצא בסביבתו מקום מבטחים. 



המחלקה לחקירות שוטרים. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90



אולם, דווקא במקום שהיה אמור להיות מרכז ההגנה שלה, שכן מדובר גם בחבר של המשפחה וגם באיש משטרה, ביצע בה השוטר, על פי החשד, מעשה מגונה שהשאיר אותה מבוהלת. 



תחילת הפרשה כשהילדה פנתה ושאלה אותו "אם היא יכולה לראות לו" ואז הוא ענה בבדיחות הדעת "כן". השוטר משתף פעולה עם החוקרים, אולם לא מאשר שחשף את איבר מינו בפניה אלא רק בדבר ההתבטאות. נציין כי בעברו של השוטר מקרה נוסף בו הוא נחשד בביצוע מעשה מגונה, אולם אז הצליח פרקליטו, עו"ד קובי פלומו, להביא לסגירת התיק עוד בטרם הוגש כתב אישום והוא נשאר המשטרה הודות לכך שלא נרשמה לו הרשעה פלילית. אז עלתה ההערכה, כי אמה של המתלוננת ניצלה סכסוך ביניהם על מנת לנסות להפלילו. 
הפעם, על פי גורמים המעורים בנושא, מדובר באירוע אחר לחלוטין, הגם שמבחינה משפטית מדובר בעבירה במדרג הנמוך של עבירות מין ואין חשד שהוא נגע בקטינה, אלא ביצע עבירה של מעשה מגונה בעצמו בפניה. 
פרקליטו, עו"ד קובי פלומו, מסר כי מהפרטים שמסר לו מרשו עולה כי מדובר באירוע במדרג הנמוך. זוהי ראשית החקירה. "אני מקווה שבסופו של דבר יתבהר גם במקרה זה כי לא דבק במרשי רבב והוא יצא נקי. חבל שבמשטרה ממהרים לצאת בהצהרות ולהוציא סיכומים עוד לפני שהסתיימה החקירה במח"ש".