מסתבך? חוקרי להב 433 במשטרה פשטו הבוקר (חמישי) על הוצאת הספרים של 'ידיעות אחרונות' והציגו בפני מנהלי ההוצאה צו חיפוש. ברגעים אלה הם מבצעים במקום חיפושים אחר עקבות הספר שחיבר ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט דרך הוצאת הספרים. בפשיטה מחפשת המשטרה חומרים לא ערוכים שהעביר אולמרט להוצאת הספרים.



מדובר בפשיטה במסגרת הבדיקה שמבצעת המשטרה אודות האירוע במהלכו נמצא כי אחד מעורכי דינו של אולמרט הגיע לבקרו בבית הסוהר ועזב את המקום לאחר הביקור כשבתיקו נמצאו על ידי אחד הסוהרים מסמכים המוגדרים כמסווגים. נציין כי אין חשודים בפשיטה על הוצאת הספרים.



לפני כחודש נחשף בחדשות 2 כי שירות בתי הסוהר ובמשטרה חוקרים חשד לפיו בתאו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נמצאו לאחרונה מסמכים ביטחוניים אותם העביר לפרקליטו. בשב"כ, האמון על הנושא, סירבו להתייחס לפרטים - אולם נודע כי הממצא הועבר לטיפול גורמי החקירה. 




מבדיקה לחקירה?




מי שתפס את המסמכים היו סוהרי שב"ס שבדקו את פרקליטו של אולמרט שעה שיצא מאגף 10 בו כלוא ראש הממשלה לשעבר. תיקו של עורך הדין נבדק במסגרת פעילות שגרתית. לאחר שהבחינו במסמכים הביטחוניים שנמצאים בתוכו, עלה החשד כי אלו נמסרו לו מראש הממשלה לשעבר מה שמצביע על העובדה כי הוא החזיק אותם בתאו במסגרת שירותו במאסר.



בשבוע שעבר קראה התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולפרקליט המדינה שי ניצן להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת המסמכים המסווגים שהחזיק לכאורה אולמרט.



לאחרונה גבתה המשטרה עדויות מסוהרים בכלא שבו שוהה אולמרט ומאנשי הצנזורה. על פי גורמים המעורבים בפרטים בשירות בתי הסוהר, העדויות מהסוהרים נגבו כבר בסמוך לאירוע. בשלב הזה ממתינה המשטרה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה האם לעבור מבדיקה לחקירה.