עובדי ההוראה טוענים שהם נופלים בין הכיסאות בין שני איגודי המורים: ביום שישי לפני שבוע, תלמיד כיתה ט', מבית ספר בראשון לציון, התעצבן על המורה שלא הרשתה לו לאכול באמצע השיעור, תפס את ידה ועיקם אותה. בתגובה המורה מיד פנתה למנהלת בית הספר וזו דיווחה על האירוע למפקחת. בנוסף, המורה שהותקפה באירוע הגישה תלונה במשטרה נגד התלמיד המכה.



במקביל, המורה רצתה ביחד עם עובדי הוראה נוספים מבית הספר, להשבית את הלימודים כאות מחאה על האלימות ולכן פנתה לנציגי שני איגודי המורים - ארגון המורים והסתדרות המורים. רוב המורים בבית הספר שייכים לארגון המורים אבל חלקם שייכים להסתדרות המורים ולכן הם היו צריכים לקבל את אישור שני האיגודים על מנת לקיים השבתה.



"צריך להיות שיתוף פעולה"


אחת המורות מבית הספר סיפרה ל"מעריב אונליין" כי היא פנתה לארגון המורים, שם מיד קיבלה יעוץ בנושא ונציגת הארגון יצרה איתה קשר בהמשך היום כדי לדעת איפה עומדים הדברים. אך מנגד, כשפנתה לנציגת הסתדרות המורים, נאמר לה שהם לא יתערבו במקרה משום שמרבית המורים בבית הספר חברי ארגון המורים. "עד עצם הרגע הזה לא חזרו אלינו מהסתדרות המורים", היא אומרת. "לא יכול להיות שיש אלימות, מורה הגישה תלונה במשטרה נגד תלמיד ואיגוד עובדים אחד מתנער, צריך להיות שיתוף פעולה".



המקרה ארע כאמור ביום שישי ולאחר שבמהלך סוף השבוע המורים הבינו שהם לא יקבלו אישור גורף להשבתה משני האיגודים, הם העבירו שיעורי חינוך בנושא ובנוסף היה כנס בכל שכבה על אלימות. ארגון יציגים, שקם בחודשים האחרונים בעקבות מחאת עובדי ההוראה לקבל שכר מלא ובזמן בתחילת השנה, שמע על המקרה דרך המלשינון שהקים - בו מורים יכולים לדווח על אירועי אלימות. "המלשינון לעובדי הוראה שאנו מפעילים מקבל תלונות מגוונת לעניין זכויות עובדי הוראה. הדיווח התקבל על אירוע אלימות בחטיבה בראשון לציון, בו נפגעה מורה ואף הוגשה נגד התלמיד תלונה במשטרה. לצערנו בהגנה על עובדי ההוראה נכשלו האיגודים. התלונה הנוכחית ממחישה את הצורך בהקמת ארגון עובדים אחד, בית אחד לכל עובדי ההוראה. חמור מאוד שבזמן שארגון המורים מקדם הגנה על העובדים, הסתדרות המורים מפקירה את עובדי ההוראה לבדם בשטח וללא הגנה וזאת למרות הצהרותיה השכם וערב כי לא תתפשר בעניין אלימות נגד עובדי הוראה".



מהסתדרות המורים נמסר כי "המורים פנו ליו"ר הסניף לאחר השעה 20:00 בערב וקיבלו טיפול ראשוני עוד באותו ערב. מבדיקה שערכו, המורה אינה חברה בהסתדרות המורים ובכל זאת נתנו לה מענה. צוות בית ספר הודיע לסניף כי אינו רוצה להשבית אלא מעדיף לפתור את הסוגיה ברמה החינוכית וכפי שאמרנו ואומרים, אנו לא שותקים על אלימות ובכל מקום שבו ישנה אלימות ובית ספר משתף פעולה אנו משביתים".