פעוטה בת שנתיים נפצעה באורח בינוני עד קשה ואמה בשנות ה-40 לחייה נפצעה באורח קל כתוצאה מירי של אלמונים הלילה (שישי) לעבר ביתן באום אל-פחם. הירי שכוון לביתו של תושב אום אל-פחם בן 48, בוצע מרכב חולף. התינוקת הובאה למרפאה מקומית כשהיא סובלת מפצעי ירי בפלג גופה העליון. היא טופלה במקום והועברה לאחר מכן לבית החולים העמק בעפולה שם עברה ניתוח. האם קיבלה טיפול רפואי ראשוני ושוחררה לאחר מכן.



לזירת האירוע הוזעקו כוחות משטרה גדולים שפתחו בסריקות בניסיון לאתר את היורים. טרם בוצעו מעצרים של חשודים ולא ברור הרקע לאירוע. עדי ראיה מעטים סיפרו כי האם ובעלה ישבו בחצר ביתם כשלפתע הגיעו רעולי פנים ברכב וירו לעבר ביתם. בבית הייתה באותה בת נוספת שלא נפגעה.



האירוע הלילה מתרחש לאחר שלפני כשבוע וחצי התרחשו מהומות בכפר קאסם במהלכן נהרג הצעיר מוחמד טהא. את הירי ביצע מאבטח בן 25 קצין צבא לשעבר המועסק על ידי חברת מודיעין אזרחי. בחקירתו סיפר לחוקרים: "חשתי איום ממשי על חיי, פעלתי בדיון על פי הנהלים". מנגד תושבי כפר קאסם הביעו זעם על ההתנהלות באירוע וטענו כי הצעיר שנורה לא היווה סכנה.



 חשד לרצח בעת מעקב. ניידת משטרה, ארכיון. צילום: עידן סלם
חשד לרצח בעת מעקב. ניידת משטרה, ארכיון. צילום: עידן סלם



אמש גבר בן 35 נמצא ללא רוח חיים, סמוך לאזור התעשייה ברחובות. צוותי ההצלה שהגיעו למקום איתרו אותו מחוסר הכרה עם פצעי ירי וסימני אלימות קשים על גופו ובהמשך נאלצו לקבוע את מותו בזירת האירוע. כוחות משטרה גדולים ממרחב שפלה וממחוז מרכז הגיעו לזירה ופתחו בחקירת התקרית, כאשר החשד העיקרי הוא שמדובר ברצח. בתוך כך, מתברר כי מי שהזעיק את מד"א לזירה היו בלשי המשטרה, שניהלו מעקב אחר הנרצח באותה עת. גורם המעורה בפרטים מסר למעריב און ליין כי חלפו דקות ארוכות מהרגע שבו כוחות המשטרה הגיעו למקום למציאת צוותי ההצלה אותו, זאת לאחר שהשוטרים לא ידעו להסביר כראוי היכן ממוקם הפצוע. מיד לאחר שנקבע מותו ביקשו השוטרים מכוחות ההצלה להתפנות מהמקום וסגרו את הזירה.