פיגוע משולב בירושלים: לוחמת מג"ב בת 23 נהרגה הערב (שישי) לאחר שנדקרה על ידי שני מחבלים, סמוך לשער שכם. היא פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים, שם מתה מפצעיה. המחבל נורה למוות. בזירה סמוכה ובאותו הזמן שני מחבלים אשר אחד מהם החזיק נשק חם מאולתר תקפו שוטרים, ונורו גם הם למוות מבלי שגרמו לנפגעים. ככל הנראה המחבל היורה נתקל במעצור, מה שמנע אסון גדול יותר.



ההרוגה היא רס"ר הדס מלכא ז"ל. לפי הודעת המשטרה, הדס נאבקה במשך מספר שניות עם המחבל שדקר אותה מספר פעמים תוך שהיא מנסה לשלוף את נשקה. מלכא, בת 23, שירתה במשמר הגבול בשירותה הסדיר והמשיכה לשירות קבע בו הייתה מפקדת. הדס הותירה אחריה הורים, 2 אחים ו-3 אחיות.



זירת הפיגוע בשער שכם. צילום: תיעוד מבצעי מד"א


הפיגוע המשולב בירושלים

זירת הפיגוע המשולב בירושלים

מהמקום פונה גם פצוע קל מרסיס ונפגעת חרדה אחת. שני פלסטינים נוספים, בן 22 תושב ירושלים ובן 40 תושב השטחים,  נפצעו באורח בינוני מירי במהלך העימות בין השוטרים למחבלים, לא ברור לעת עתה אם הם מעורבים באירוע. הם פונו לבית החולים שערי צדק.



אחד הסכינים שנתפסו. צילום: תיעוד מבצעי מד"א



הנשק המאולתר שנמצא בזירה. צילום: דוברות המשטרה



המחבלים הם תושבי השטחים, ולא תושבי מזרח ירושלים. לכולם יש רקע בפעילות טרור או טרור עממי נגד ישראלים. בשב"כ פתחו בבדיקה בניסיון להבין האם מדובר בהתארגנות מקומית ללא שיוך ארגוני או שהמחבלים הוכנו ושוגרו על ידי מפעיל מגוף טרור.



מדובר בתקופה מתוחה ביטחונית, עם חודש הרמדאן, ופלסטינים רבים מגיעים לירושלים כדי להתפלל. בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה נתניהו ערך שיחת ועידה עם השר לבטחון פנים, מפכ"ל המשטרה וגורמי ביטחון נוספים וקיבל סקירה אודות האירוע והחליט לבטל את היתרי ביקורי משפחות מהשטחים לאלתר ואת כניסת הפלסטינים לישראל לכבוד החג.