מאות נשים הפגינו הערב (שבת) בכיכר הבימה בתל אביב במחאה על מה שהן הגדירו כ"אזלת היד של רשויות החוק" בטיפול במאבק באלימות נגד נשים. על רקע גל הרציחות האחרון, שבו קיפחו ארבע נשים את חייהן. במקביל להפגנה המרכזית בת"א, נערכו הפגנות מקבילות בחיפה ובירושלים. בין המשתתפים הייתה ח"כ תמר זנדברג (מרצ). 



מרים גברעם וליאת בר-סתיו, ממארגנות המחאה: "זו מחאה של כל הציבור כולו. ראינו בימים האחרונים היענות חסרת תקדים להשתתפות במחאה במוקדים רבים. אנחנו מצפות מממשלת ישראל להתעורר ולהבין שאנחנו במצב חירום לאומי", והוסיפו כי "רצח נשים מתאפשר בתוך אקלים חברתי אלים נגד נשים והמסגור שלו כרצח נקודתי, על רקע רומנטי או על רקע כבוד המשפחה, הוא שמאפשר לתופעה הזאת להתקיים שוב ושוב".



מני נפתלי בהפגנה נגד מנדלבליט, צילום: אבשלום ששוני
מני נפתלי בהפגנה נגד מנדלבליט, צילום: אבשלום ששוני



מני נפתלי נגד מנדלבליט: "הוא לקח לי את הפרנסה, מאחל שגם הוא יאבד את שלו"



במקביל לכך, כ-100 מפגינים התאספו באזור קניון גנים בפתח תקווה, וקראו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, למצות את החקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהגיש נגדו כתבי אישום. במקביל לכך, תושבי השכונה מפגינים נגד קיום ההפגנות בטענה כי הן מפריעות למנוחתם.



מני נפתלי, שהגיע להפגנה אמר: "אנשים מתעוררים. אני מתכוון לפתוח עמותה חוקית. אין לנו מימון ולו של שקל אחד. ב-2011 היו הפגנות ממומנות. כאן הכל זה מהלב, אנשים שמגיעים מרחוק, ולמרות שמנסים לעצור אותנו בכל מני דרכים אנחנו שומרים על החוק ולא מפעילים אלימות. לגבי היועמ"ש אני מאמין שהגענו לשעה שאין צורך לבקש ממנו לחקור אלא ללכת הביתה. מנדלבליט לקח לי את הנשק והפרנסה, אני מאחל שגם לך לא תהיה פרנסה".