לאחר המתקפה המשולבת שהתרחשה בערב שישי בשער שכם שבירושלים, במהלכה נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל, תקף השר לביטחון פנים גלעד ארדן ברשת כאן ב' את התנהלות הרשות הפלסטינית, שלדבריו מעניקה רוח גבית לפעולות מסוג זה. "יש הסתה בלתי פוסקת בנושא ירושלים והר הבית. ראינו את הדוגמה באי הגינוי של הרשות הפלסטינית למתקפה", אמר ארדן. 



לטענתו, "פרטנרים למשא ומתן לא נותנים לגיטימציה למעשי טבח כמו זה שאירע בשער שכם. מי שנוהג כך לא יכול להיחשב פרטנר לשלום". הוא הוסיף כי מבחינתו "איסור הביקורים של הפלסטינים תושבי יהודה ושומרון צריך להיות קבוע. התנועה השלטת שם קוראת למחבלים גיבורים".



כמו כן, הוא טען כי עדיין לא ברור מי עומד מאחורי הפיגוע המשולב: "פיגועים של דעאש הרבה פעמים לא מחייבים קשר ישיר בין מפעיל למופעל, כלומר, מחבל כזה או אחר. הם מצפים לפעמים שצעיר או קבוצה של צעירים יקבלו השראה מהחלק בעולם המוסלמי שתומך בטרור, ואז כשקורה אירוע כזה הם לוקחים את האחריות עליהם".



הדס מלכא ז"ל. נרצחה במהלך הפיגוע המשולב בבירה
הדס מלכא ז"ל. נרצחה במהלך הפיגוע המשולב בבירה



"במקרה הזה אנחנו עדיין לא מצביעים על קשר לארגון המדינה האסלאמית, אך חשוב להראות לעולם שיש תחרות בין ארגוני טרור מוסלמים לגבי ביצוע פיגועים. הם מתמודדים על קרדיט לאירוע כל כך נפשע וזה אומר הכל". 



מלבד זאת, הוא הדגיש כי בקרב הממשל האמריקאי מבינים כי מדובר בטרור: "יש מודעות בקרב הנשיא טראמפ שמדובר במתקפת טרור, ושם לא נותנים לגיטימציה לרצח מתועב כזה. ראינו גם את הגינוי לפרסום ב-BBC שבו נכתב כי פלסטינים נהרגו בשער שכם".



בתוך כך, הוא ביקש להתייחס גם לרצונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להפוך את אזור שער שכם לשטח סטרילי. "המקום הזה הפך להיות לסמל של הפלסטינים ולנקודת החיכוך הראשונה בין הפלסטינים לכוחות הביטחון, ולכן טווח המגע מאוד קצר. רה"מ ביקש לבחון את הפיכת האזור לסטרילי יותר והבחינה עדיין מתקיימת. מכיוון שמדובר באזור שעוברים דרכו עשרות אלפי אנשים מדי יום זה לא יהיה קל".