חברי מועדון ארוחת הבוקר שוחחו היום (ראשון) עם עיתונאי מעריב בן כספית בתוכניתם ברדיו 103FM בעקבות הידיעה שהוחרמו חומרים שלו במהלך הפשיטה בתא המאסר של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט



שי: "בוקר טוב בן כספית"

בן כספית: "בוקר טוב, אני אחרי פיזור הילדות"
שי: "מסתבר שהמשטרה פשטה על 'ידיעות ספרים' ואף לקחו את כתב היד שלך".
בן כספית: "באמת? מה הייתי עושה אם לא היית מגלה לי את זה בראשון בבוקר. אני מגיע לתחנה היום בסביבות שלוש וחצי"
שי:  "מה יש בספר שלך שדרש את התערבותה של המשטרה?"
בן כספית: "בספר ישנה ביוגרפיה ארוכה ומפורטת מאד על חייו על ראש הממשלה הנוכחי, מר בנימין נתניהו, עבדתי עליה שנים. כיום במשטרה ישנה הביוגרפיה של אולמרט, הביוגרפיה שכתבתי על ביבי ואת הביוגרפיה של בוגי יעלון על פרשת הצוללות. אני לא יודע מה יש בספר שמעניין את המשטרה אך אני מקווה שהספר יעניין את הציבור. הוא יוצא למכירה בימים אלו בארה"ב. אני לא יודע מה לעשות עם העובדה שהמשטרה לקחה את הספר שלי לצורכי חקירה".

בנימין נתניהו. "ביוגרפיה מפורטת". צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו. "ביוגרפיה מפורטת". צילום: מרק ישראל סלם

שי: "אני חושב שאתה צריך עורך דין"
בן כספית: "אני לא כל כך יודע כיצד להתמודד עם העובדה שיש מי שנותן הוראה לפשוט על מחשבים של סופרים ועיתונאים במדינת ישראל שלא קשורים לחומר סודי בשום אופן. הספר שלי עבר אישור מלא של הצנזורה".
שי: "היום שוטרי להב 433 קוראים את הספר שלך?"
בן כספית: "אני לא יודע מי נתן הוראה כזו ומה הם עושים איתו".
שי: "אתה יודע אם ימצאו שם דברים מעניינים כי אתה כתבת אותו"
בן כספית: "אני מאד מקווה שהם לא לקחו את הספר בכוונה. שהם לא החרימו מחשבים ואת הספר. כל הסיפור מלכתחילה הוא חריג ביותר. הספר אמור לצאת לחנויות בארץ בראש השנה".
לאה לב: "אני מניחה שבספר יש ביקורת. אולי הביקורת בארה"ב תהיה קשוחה יותר". 
בן כספית: "אני לא חושב שיש לנו בעיה עם ביקורת בארצות הברית. בנוסף, אני לא בטוח אם נתניהו יקרא את הספר. הוא יהיה כל כך מבואס. זו ביוגרפיה". 
עריכה: איתמר זיגלמן