לאחר הפיגוע המשולב שהתרחש בשישי האחרון בשער שכם בירושלים, בו נרצחה רס"ר הדר מלכא ז"ל, טען ראש החוג למזרח התיכון באוניברסיטת תל אביב, פרופסור עוזי רבי, בתכניתם של לאה גולדין ודרור רפאל ברדיו 103FM כי "תופעת המפגעים הבודדים רק תלך ותגבר עם השנים". הוא הוסיף כי "ישראל מקיימת יחסים כלכליים עם סעודיה בחשאי".



לדבריו, "דעאש וחמאס נאבקים ביניהם על לקיחת האחריות לפיגוע, אך אנחנו עוקבים אחריהם ויודעים כי מדובר בהתארגנות מקומית משוכללת. שני הארגונים לוקחים אחריות למרות שמי שביצע את הפיגוע הם שני צעירים עצמאיים. אנחנו עוסקים בדור אבוד חדש, שנופל בין הכיסאות שיש לקחת אותו בחשבון. לדור הזה אין מנהיגות והוא פועל בעד עצמו. התופעה הזו רק תלך ותגבר עם השנים".



כשנשאל מדוע פייסבוק לא מנטרת מידע שמפרסמים מחבלים ומונעת את הפיגוע הבא השיב: "ישנם הרבה מקרים שישראל מזהה ומסכלת. זו בינה שאנו בישראל לומדים אותה, ואנחנו צריכים לשנות הרבה דברים בחשיבה שלנו כדי למנוע את הפיגוע הבא. אני מתייחס לתופעה כמגיפה כי היא נטולת ראש, המתבססת על אינדיבידואל שמלביש על עצמו מעטפת דתית. אנחנו צריכים לבוא מלמטה ולא מלמעלה, וזהו שינוי דפוס חשיבה".




בתוך כך, הוא התייחס גם ליחסים הנרקמים מאחורי הקלעים בין ישראל לסעודיה. לטענתו, "סעודיה מכינה את העולם הערבי לכך שישראל היא לא האויב מספר אחת. היא מודאגת מדעאש ומאיראן הרבה יותר. סעודיה היא משפחה שיש לה מדינה. זו מדינה שמנצלת את אפקט טראמפ ומנסה למקסם הישגים. הכל באופן נעשה דיסקרטי כדי להכין את דעת הקהל. מתקיימים יחסים כלכליים עם סעודיה, אך אלו יחסים שהשתיקה יפה להם".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן