דוד מלכא אביה של הדס, לוחמת מג"ב שנרצחה בפיגוע בשער שכם בירושלים, ספד היום (ראשון) לביתו בהודעה שהוציא לתקשורת. "אסון כבד נפל עלינו, זכינו לגדל ילדה מדהימה במשך 23 שנים. הדסי, גדלת בבית של ערכים, אהבה שלום ואחווה. הערצנו אותך על מי שאת, על ההישגיות שלך, על טוב הלב, הסובלנות, כושר המנהיגות ושמחת החיים שכל כך אפיינו אותך עד שמחבל שפל ונתעב רצח אותך ולקח אותך מאיתנו", אמר מלכא.
אביה של הדס דיבר על נדיבותה של בתו. "יש אנשים שהטביעו חותם בעם היהודי, מרביתם עשו זאת בשנות חיים ארוכות והדס שלנו, כל כך צעירה, ילדה שלנו, הטבעת חותם לדורות. חותם של אהבת העם והמדינה עם מסירות נפש וגבורה גדולה".  

מלכא המשיך ודיבר על המלחמה של ביתו להתנדב לשירות קרבי. "אנחנו גאים בך שנלחמת בדרכך לעבור מתפקיד פקידותי בחיל הים לתפקיד קרבי ומשמעותי במגב. תפקיד אותו כל כך אהבת ואנחנו כל כך חששנו. את תחסרי לנו בשולחן השבת, בארוחות המשפחתיות, בחגים ובמועדים. את תחסרי לאחים ולאחיות שלך, וכמובן לי ולאמא. הדסי, תשמרי עלינו מלמעלה ממקומך המכובד תחת כסא הכבוד". 
 
 

 





כזכור, רס"ר הדס מלכא, נרצחה בערב שבת בפיגוע דקירה בירושלים. התוקף נורה למוות, שני מחבלים נוספים שאחד מהם היה חמוש בנשק חם מאולתר תקפו שוטרים וחוסלו מבלי שהצליחו לגרום לנפגעים מלבד שוטר אחד שנפצע באורח קל. ככל הנראה המחבל שהחזיק בנשק חם נתקל במעצור, מה שמנע אסון גדול יותר. 
 
מלכא, תושבת עזר שבדרום, הותירה אחריה הורים, 2 אחים ו-3 אחיות. היא שירתה בקבע במג"ב אחרי שירות צבאי בחיל הים. היום לפנות בוקר הובאה למנוחות בבית העלמין באשדוד. דאעש וחמאס נטלו אחריות על הפיגוע, אך לפי הערכות הפרשנים מדובר בהתארגנות מקומית של שלושה נערים מיהודה ושומרון שלא קיבלו הכשרה ואימון מארגון טרור גדול.