תעלומת הצעירה שמתה מנפילה מרכב: המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי התגבשה תשתית ראייתית כנגד חיים תנעמי, בן זוגה של ורד קרמסקוי, בגין גרימת מוות ברשלנות באירוע בו קיפחה את חייה כשנפלה מרכב נוסע סמוך להתנחלות צופים. מהמשטרה נמסר כי צוות החקירה שעסק בחקירת אירוע מקרה המוות שאירע במהלך יום הזיכרון, ב-1 למאי, סיים את חקירתו והתיק הועבר לעיון והחלטת פרקליטות מחוז מרכז.



על פי גורמים המעורים בפרטי החקירה, ממצאיה הובילו למסקנה לפיה קרמסקוי ככל הנראה קפצה מרכבו של בן זוגה תנעמי במהלך הנסיעה. צוות החקירה, שאסף את הראיות והשלים את החקירה לבקשת הפרקליט המלווה לא קיבל עדיין את דוח הנתיחה המלא אולם בהסתמך על ממצאים שנאספו בזירת האירוע, סרטון ממצלמת אבטחה שנאספה מהמקום, עדויות שנאספו סמוך לשעת מציאת גופתה של קרמסקוי וכמובן מסקנות של בוחני התנועה, לא הצליחו להוכיח מעבר לכל ספק אפשרות למעורבות של תנעמי בהשלכתה או דחיפתה אל מחוץ לרכב בעת הנסיעה.

לאור כך התחזקה הקביעה לפיה קרמסקוי קפצה מהרכב אולם יחד עם זאת סבור צוות החקירה כי הצליח לגבש כאמור תשתית ראייתית לפיה תנעמי יכול היה למנוע את קפיצתה מהרכב בנסיבות שהתקיימו ובעצם בהתנהגותו גרם ברשלנות למותה של בת זוגו. עתה אמורה הפרקליטות להחליט האם להגיש כנגד תנעמי כתב אישום או שמא לסגור את התיק בהיעדר אשמה. 

"אסור לך להקשיב לשום גורם באשר למה שעולה בחקירה או לממצאים, כי האמת נמצאת אצלנו, ומבחינתנו חד-משמעית הבת שלך ורה לא קפצה מהרכב בזמן הנסיעה. אנחנו עוד נוכיח מה בדיוק קרה שם", כך הבהירו לפני כחודש חוקרים במחוז ש"י לאלונה, אמה של הצעירה בת ה-19 מפתח תקווה.



על פי הדיווח הראשוני שנמסר למשטרה ולמד"א, קרמסקוי נפלה מרכבו של בן זוגה בעת נסיעה בין צופים לאייל. האם, שזומנה למשטרה, שמעה מהחוקרים על מצבה של החקירה ועל העובדה שהם פועלים כדי להגיע בסופו של דבר לחקר האמת ולאיתור הראיות. "הם אמרו לי 'אנחנו יודעים בדיוק מה קרה שם, אבל צריכים עוד קצת זמן כדי להשלים את הראיות'. תבין, אם הבת שלי הייתה קופצת מהרכב מיוזמתה היא לא הייתה נהרגת. היא גמישה ואתלטית. היא הייתה מתעמלת, ואם תכננה לקפוץ היא הייתה ערוכה לנפילה ולכל. ברור לי שהיא לא קפצה מהרכב, וכרגע רק השופט העליון שבשמיים יודע מה קרה שם באמת", אמרה לאחרונה.




ורה קרמסקוי ז"ל. צילום: מתוך פייסבוק
ורה קרמסקוי ז"ל. צילום: מתוך פייסבוק



כזכור, הצעירה נהרגה כשנפלה ממכונית לפני כחוש וחצי בכביש 5505 מצופים לכיוון אייל. צוות מד"א שהוזעק למקום מצא את הצעירה ללא רוח חיים, כשהיא סובלת מחבלת ראש, ובסיוע כוחות הרפואה של צה"ל קבעו את מותה. התאונה אירעה לאחר שהיא נפלה מרכב תוך כדי נסיעה עם בן זוגה, תושב צופים. טענתו הראשונית של הנהג, בן זוגה, הייתה שהם רבו תוך כדי נסיעה והיא קפצה מהרכב. במשטרה החליטו לעכב אותו לחקירה.



חרף גרסתו של הנהג, הפרמדיקים של מד"א מסרו כי כשהגיעו לזירה, הם מצאו במקום את גופת הצעירה, כשהיא סובלת מחבלה בראשה. לידה היה בן זוגה, אלא שלמרבה הפלא הרכב שממנו לטענת הנהג קפצה - לא היה כלל במקום. רק בחלוף מספר דקות הושב הרכב לזירה, ולדברי הנהג, היה זה חברו, שמיד אחרי האירוע נסע עם הרכב מהמקום, ובחלוף פרק זמן שב לזירה. כאמור, היום הושלמה חקירת האירוע ונגד תנעמי יוגש כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות.