המונולוג הסוער של אושרת קוטלר במוצאי שבת האחרונה, הצליח להרגיז לא מעט אנשים, אשר הגיבו בזעם על ההשוואות שערכה בשידור. תוכנית הבוקר של 103FM החליטה לקפוץ לשלולית, ולנסות ולדבר עם מי שעשתה את הגל בתחילת השבוע והביאה למתקפה חריפה של שרת התקשורת, מירי רגב.



שי: "בוקר טוב אושרת קוטלר"


אושרת קוטלר: "בוקר טוב קוקי"


שי: "מה את קוראת לי קוקי? אנחנו בקושי מכירים"


אושרת קוטלר: "כבר למדתי לא לענות מחסוי. לזרועותייך אני נופלת בשמחה. מאז שנפרדת מדרור אני לא.... אולי תשלימו?"


לאה לב: "אבל מה איתי? אשאר בלי עבודה"


אושרת קוטלר: "חס וחלילה. אנחנו צרכים קומיקאים בחדשות"


שי: "גם ככה כל החדשות נהיה בדיחה. את דיברת על מירי רגב"


אושרת קוטלר: "דיברתי על מירי אבל אני לא מעוניינת לדבר על זה. לא דיברתי על מירי דיברתי על הממשלה הזו ועל הגישה הכללית בחברה הישראלית לרצח נשים"


שי: "אבל הפנית אצבע מאשימה על מירי רגב"





אושרת קוטלר: "גם, אחת הבעיות אצלנו שאנחנו לוקחים את הפסיק ועושים ממנו העיקר. בואו נתעסק בעיקר. העיקר הוא במדינת ישראל לא פועלים בטרור נגד נשים כפי שנוהגים בטרור בטחוני היום. טרור נגד נשים לא מוגדר ככזה. רצח על כבוד המשפחה או איומים כמו אלו שאני מקבלת ב-24 שעות האחרונות בגלל שאני 'שמאלנית מטומטמת' לא מטופלים כראוי. לא רק נשים ערביות נרצחות, גם נשים יהודיות"


שי: "את לא יכולה להרחיב את המושג טרור כי ההתמודדות עם שני הנושאים אינה דומה"


אושרת קוטלר: "בוודאי שהיא דומה. זה עניין של סדר עדיפויות. גם רצח בתוך המשפחה זה לא על רקע רומנטי, זה רצח נקודה. זה דורש טיפול אחר לגמרי אבל זיהוי הבעיה כבעיה חברתי והגדרתה כטרור. אישה שמפחדת מבעלה מביתה ואף אחד לא מתייחס אליה"



שי: "גם קשישים חוטפים אלימות ברחוב"


אושרת קוטלר: "זה נושא שעסקנו בו בתקשורת אבל לא מספיק"


שי: "כשאת עושה את ההקשר הזה את מחלישה את הטיעון שלך"


אושרת קוטלר: "אני שמחה שאנחנו מדברים על זה, בואו נתווכח ונדון על הנושא ונחליט. אני חושבת שאין חולשת טיעון בנושא. אני מודה שגם במערכת אצלנו היו ויכוחים אם אני צודקת. בעיני אני צודקת. מה שחשוב שנדבר על העובדה שנשים נרצחות ואף אחד כמערכת במדינת ישראל לא עושה דבר כדי לעצור את הדבר הזה שהוא שיטתי, זה עניין תרבותי, פסיכולוגי, חברתי שאף אחד לא נותן לו מענה"


שי: "אנחנו מתווכחים רק על נושא הקישור לטרור כי גם בתאונות דרכים נהרגים מידי יום המונים. יותר מפיגועי טרור בטחוני. גם זה טרור כשהורגים משפחות שלמות"



אושרת קוטלר: "זה לא טרור. מה שקורה בתאונות הדרכים זו בעיית תפקיד"


שי: "לא רק, זו גם בעיה של הגורם האנושי. כמו מקרי רצח"


אושרת קוטלר: "אדם שהורג מישהו בכביש לא ניגש לכביש במטרה להרוג. הוא אולי נוהג ברשלנות שגורמת להרג אבל אדם שהורג את אשתו הוא בא מתוך כוונה לרצוח. הוא מחבל וכדאי שנתחיל להתייחס לזה ככה. אם לא נתייחס לזה כך אז זה לא ישתנה".


שי: "יש לך טיעון מעניין"


אושרת קוטלר: "אני שמחה שמדברים על זה. אולי זה יעזור"



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן