שנת הלימודים בבתי הספר העל־יסודיים מסתיימת היום, ועמה כ־700 אלף תלמידים בכיתות ז'־י"ב שיוצאים לחופשת הקיץ. בראשית החודש הבא יצטרפו אליהם גם כ־1.5 מיליון תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים. במשרד החינוך מציינים כי שנת הלימודים תשע"ז התאפיינה בקידום שורת תוכניות חינוכיות: חיזוק תחומי המדעים, בדגש על מתמטיקה ואנגלית, צמצום פערים וכן חיזוק החינוך לערכים ומעורבות חברתית. השנה ניגשו לבחינת הבגרות ב־5 יחידות לימוד במתמטיקה 16,644 תלמידי כיתה י"ב, שרשמו שיא: זהו גידול של כ־4,000 תלמידים לעומת תשע"ו, אז נבחנו 12,864.



תקציב משרד החינוך גדל בשנת הלימודים הנוכחית בסכום של 4.7 מיליארד שקל ועומד על כ־57 מיליארד שקל. עוד מדגישים במשרד החינוך כי אחד היעדים המרכזיים של השנה היה חיזוק הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית באמצעות שורה של תוכניות כמו המשך הטמעת הפעימה של התקצוב הדיפרנציאלי בחטיבות הביניים, שעמד השנה על שיעור של 55%.



שר החינוך נפתלי בנט פרסם אתמול פנייה לתלמידים: "החופש הגדול הוא המשך ישיר של מסלול ההתפתחות האישי שלכם. נצלו את הזמן כדי להתקדם ולצמוח, טיילו בארץ היפה שלנו, הקדישו את הזמן לעשייה ערכית ולעשייה למען החברה. תיהנו בחופשה, ובעיקר שמרו על עצמכם. לציבור עובדי ההוראה אני רוצה להודות על השותפות לדרך ועל ההישגים שהובלתם".



תלמידי מקיף רבין באשקלון יוצאים לחופש הגדול. צילום: אדי ישראל
תלמידי מקיף רבין באשקלון יוצאים לחופש הגדול. צילום: אדי ישראל



מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב הודה לאנשי החינוך: "הודות לעמלכם הרב, המערכת רושמת הישגים לימודיים וערכיים. מאחל לכם חופשה מהנה וזמן איכות עם משפחותיכם".



מנתונים שהוצגו אתמול בוועדה לזכויות הילד בנושא פיקוח ואכיפה על עבודת בני נוער עולה כי ב־2016 התקבלו בתנועת הנוער העובד והלומד 4,870 פניות מבני נוער וצעירים בבקשה לקבלת ייעוץ או סיוע. מתוך הפניות שהתקבלו נפתחו 1,454 מקרי טיפול במהלך השנה, וכשני מיליון שקלים שולמו במסגרת התביעות. בתנועה מדגישים כי פעמים רבות אין צורך בתביעה, והדבר נובע מכך שהמעסיקים לא מודעים לזכויות בני הנוער כמו החזרי נסיעות וימי חופש. עוד עולה מנתוני הארגון כי הוגשו 213 תביעות בבתי הדין לעבודה וכי אחוז הנערות הפונות מסך המקרים שנפתחו עומד על 41%.



הענף המוביל בתלונות הוא אולמות אירועים וחברות קייטרינג עם 18% מכלל התלונות - עלייה של 29% ביחס לשנה הקודמת. אחריו ניצבים ענף המזון המהיר (15%), מסעדות ובתי קפה (14%), מוכרנות (11%), טלמרקטינג, פרסום ושיווק (5%) וחברות כוח אדם וניקיון (4%).