"לא נעלבתי ברמה האישית, הציבור צריך להיעלב מהרמה הנמוכה אליה ירד ראש הממשלה", אמר הבוקר (שלישי) יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג בראיון לגלי צה"ל בעקבות קמפיין בחירות במימון הליכוד משנת 2015 שנגנז, בו נראה יו"ר האופוזיציה בלבוש נשי. הרצוג הדף את הטענות שראש הממשלה, בנימין נתניהו לא היה מודע לקמפיין, "יודע בוודאות שראש הממשלה והבן שלו עבדו אישית על הסרטונים". לדבריו בניגוד לטענה שנתניהו לא ידע ולא הכיר, קבוצה מצומצמת של אנשים עבדו על הסרטונים וההכחשה היא שקרית, "רה"מ ידע שזה יוקרן ברשתות האינטרנט".



הרצוג הבהיר כי הקמפיין המדובר מהווה חלק נוסף במה שהוא מכנה "שיח של שנאה". לדבריו "פעם זה שופטים, פעם זה אקדמאים, שמאלנים, קיבוצניקים, עובדי מדינה, כל פעם משהו אחר".



יו"ר האופוזיציה הדגיש כי הקמפיין לא מערער אותו, אני בא מעמדה של עוצמה וחוזק, צריך לשלב ידיים כל הגורמים הפוליטיים המרכזיים. נתניהו לא בוחל בשום דרך להישאר בשלטון, אם זה הערבים נוהרים לקפלי או נגד שר הביטחון. אנחנו נחליף אותו. בסוף אנחנו ננצח, זה לא יעזור".



"ידע על הכל". נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
"ידע על הכל". נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם



אני כבר הוכחתי שאני לא פראייר, אני שומר על קודים מסוימים, לא הייתי מוכן לרדת לבקבוקי שתייה ולסיגרים", אמר ברמיזה על הטענות כי נתניהו ואשתו קיבלו מתנות יקרות ערך מאנשי עסקים.



את הדברים אמר הרצוג לאחר שאתמול דווח בערוץ 2 כי הליכוד מימן לפני כשנתיים, במהלך תעמולת הבחירות לכנסת ומכספי תעמולת הבחירות, תמונות פוטושופ אנונימיות שהופצו באינטרנט ובהן הוצג יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג כדמות דראג. זאת, במטרה להפכו ללעג בעיני הבוחרים.



בתמונה נראה הרצוג מאופר בכבדות ובתסרוקת נשית. הכיתוב על התמונה היה "מהפך". בדיווח אמש נמסר כי הליכוד הגיש את הפרסום למשרד מבקר המדינה, תוך שהוא נוטל עליו אחריות ואף רושם את ההוצאה עליו כהוצאה מוכרת לצורך תעמולת הבחירות.



מראש מטה ההסברה של הליכוד בבחירות ניר חפץ נמסר בתגובה: "החומרים הללו לא הגיעו אלי מעולם, וממילא גם לא לראש הממשלה. לו הגיעו כאלה, לא אני ובוודאי לא ראש הממשלה, היינו מאשרים אותם. אם חומרים כאלה הופקו, יש להניח שהם נגנזו בדרג נמוך יותר ומעולם לא אושרו לפרסום, כמו רעיונות רבים אחרים שהעלו אנשי פרסום במהלך הקמפיין ונגנזו. ראש הממשלה נתניהו מתנגד עקרונית מכל וכל לקמפיין מסוג זה".