הותר לפרסום היום (שלישי) כי קטינה בת 16 מאשקלון עומדת במרכזה של פרשת התעללות חמורה הכוללת אלימות, עבירות מין וסחיטה באיומים שביצעה יחד עם אחרים כלפי קטינה אחרת בת 13 אותה הפכה לקורבן בעל כורחה הנתון לחסדיה ולמרותה.



יחד עם הצעירה בת ה-16 נחקרו כ-15 מעורבים נוספים, ביניהם נתין זר בן 31, שעל פי החשד קיים יחסי מין עם בת ה-13 בתמורה לתשלום בסך של 300 שקלים, אותו הפקיד בידיה של החשודה המרכזית. עוד נחקרו קטינים בני 13 ו-13 שנטלו חלק פעיל בהתעללות המזעזעת בקטינה וכל זאת על פי הנחיותיה של החשודה המרכזית נגדה הוגשה בראשון האחרון הצהרת תובע, בדרך לכתב אישום חמור.



במהלך השבועיים האחרונים ניהלו ביחידה המרחבית לכיש חקירה סמויה שהחלה באירוע שבו הגיעה קטינה בת 13 מלווה בשתי קטינות נוספות למרכז לנוער כשעל גופה סימני חבלה קשים.



חוקרי המשטרה שתהו לפשר החבלות שעל גופה לא השתכנעו מטיעוניה לפיהן נכוותה בעת טיגון שניצלים בביתה. לחוקרים היה ברור כי מדובר בקורבן התעללות שחושש לחייו ובו במקום נתקבלה ההחלטה לנסות ולפצח את האירוע תוך כדי רכישת אמונה של הקטינה.



תקיפה, אילוסטרציה. צילום: אינגאימג'
תקיפה, אילוסטרציה. צילום: אינגאימג'



בתמצית עדות ראשונה סיפרה הקטינה לחוקרים כי עברה התעללות פיזית, אולצה לקיים יחסי מין עם בגיר, על גופה כובו סיגריות וכן כי היא נתונה לאיומים ולסחיטה כספית זאת תוך כדי שספגה אלימות קשה.



הקטינה המבוהלת לא הסכימה להרחיב בפרטים אולם כבר לאחר קבלת עדותה הראשונה עיכבה המשטרה לחקירה שתי קטינות האחת כבת 16 אותה מכנים כחשודה מרכזית וקטינה נוספת בת 13 וחצי.



במהלך חקירתה של הקטינה בת ה-13 וחצי ולאחר שהבינה כי עלולה להיעצר החלה הקטינה לספר לחוקרים פרטים מזעזעים. לחוקרי המשטרה מספרת החשודה, על אירוע שהתרחש בחוף הים מספר ימים לפני כן, במהלכו הכניסו את ראשה של הקטינה אל תוך בור אותו חפרו ומילאו אותו במים וחול ולא אפשרו לה להוציא את ראשה מהבור למשך זמן ארוך.



החקירה העלתה כי לאחר שהותם בים, הובילה החשודה את הקטינה אל דירה שבה מתגוררים אזרחים סודנים ושם החלה לסרסר ולשדל את הקורבן לקיים יחסי מין עם אחד הנתינים הזרים בן 31 בתמורה למאות שקלים שכאמור הופקדו בידיה.



במשטרה מציינים כי עוד עולה בחקירה שבהמשך השבוע החשודה המשיכה החשודה לסחוט כספים מאותה קטינה, ואיימה עליה כי אם לא תשיג לה את הכסף היא תשים מטען חבלה מתחת לרכב של אמה, תשרוף לה את הבית ותנהג כלפיה באלימות נוספת.



חבלות מדממות



במשטרה מדגישים כי אלימות שכזאת התרחשה במשך מספר ימים, ובאחד המקרים אף נמשכה מספר שעות רב, במהלכן תקפו אותה באכזריות תוך אלימות קשה שכללה בין היתר משיכה בשיערה, בעיטות בכל חלקי גופה כולל בפניה, יריקות, כיבוי סיגריות על פניה ושריפת שיערה באמצעות מצת.


עוד עלה כי קטין בן 12 וחצי שגויס יחד עם קטין נוסף לביצוע העבירות דקר את הקטינה בבטנה באמצעות ענף עץ וגרם לה חבלות מדממות תוך שהוא מטיח את ראשה בקיר ובגדר סמוכה.



"למרבה המזל, חולף במקום קטין אחר שמבחין במתרחש ומחייב, תרתי משמע, את הקורבן ללכת עמו לביתה על מנת להרחיקה מהמקום. דבר זה מתאפשר רק לאחר שהחשודה העיקרית מאשרת לה ללכת, רק אז נעתרת הקורבן לדרישתו של הקטין והוא מלווה אותה" אומרים במשטרה ומציינים. "החשודה המרכזית נהגה כאחרון העבריינים והמשיכה להתעלל בקטינה כשהיא מובילה אותה אל מגרש ושם יחד עם אחרים מעבירים אותה מסכת התעללות ואלימות מחליאים ממש שכללה זריקת מטף לעברה, וחניקתה באמצעות פיסת בד שנדחפת אל תוך פיה, תוך שהיא מאוימת כי עליה להביא עד יום שישי הקרוב סכום של 300 שקל אחרת החשודה, תהרוג אותה".



תחילה הכחישה החשודה המרכזית את החשדות נגדה וטענה כי קורבן העבירה חייבת לה כספים כתוצאה מהפסדיה במשחק פוקר. אולם תוך כדי התקדמות החקירה ומשמעצרה הוארך מעת לעת שינתה את גרסתה והודתה במיוחס לה.



כאמור בתום חקירה הוגשו הצהרות תובע נגד החשודה המרכזית והנתין הזר וכתב אישום יוגש נגדם על ידי הפרקליטות ביום חמישי הקרוב.


בינתיים מתכוונים במשטרה לסיים את החקירה גם נגד המעורבים הנוספים וההערכה היא כי גם נגד מרביתם יוגשו כתבי אישום חמורים.