העיתונאי יגאל סרנה , שהפסיד לבנימין ושרה נתניהו בתביעת הדיבה שהגישו נגדו וחויב לשלם להם כ-115 אלף שקלים (כולל הוצאות משפט), גייס כמעט את מלוא הסכום בקמפיין  גיוס המונים בו פתח. העיתונאי דורון צברי צייץ כי "יגאל סרנה גייס 100,000 שקלים תוך 24 שעות". בדף הקמפיין שפתח סרנה, עמד הבוקר (שלישי) הסכום שאסף על למעלה מ-113,000 שקלים. 



בדף הקמפיין כתב סרנה: "במשך השנה הזאת של המאבק בנתניהו ובהשתקה חשתי באהדה ובחום בשטף שטרם הכרתי בחיי העיתונאים, אבל היום הזה של התמיכה שנמדדת פה באחוזים מידי רגע עולה על כל ציפיותי. תודה מקרב לב נרעש לכל התומכים. לכל אחד ואחד מכם". 



לפני כשבועיים בית המשפט בתל אביב פסק כי העיתונאי יגאל סרנה, שנתבע על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בגין הוצאת דיבתם בפוסט שפרסם בפייסבוק, ישלם להם פיצויים בסך 115 אלף שקל. מתוך הסכום 60 אלף שקלים יועברו לנתניהו ו-40 אלף לאשתו, בעוד ש-15 אלף שקל ישמשו למימון הוצאות המשפט. ניר חפץ, יועץ התקשורת של בני הזוג, אמר לאחר ההכרעה כי "סוף סוף נעשה צדק". השופט עזריה אלקלעי אמר במהלך


הכרעת הדין כי "חלק מהפרסומים הם זדוניים ומכוערים, וכאלה שנועדו להשפיל את התובעים".



בני הזוג נתניהו. יכולים לחייך. צילום: רויטרס
בני הזוג נתניהו. יכולים לחייך. צילום: רויטרס



"כשמנקים את ה'פוסט' מלשון המליצה ומזקקים את האמור בו, עולה כי הנתבע טוען כי התובע, ראש הממשלה, נזרק בצעקות מאחד מרכבי השיירה המאובטחת בכביש 1 ,שכן רעייתו, התובעת 2 , לא רצתה שהוא יישאר ובכך שמה ללעג את כל מערכת האבטחה והמדינה", הסביר השופט, שאף דחה את הטענה שהעלה סרנה, לפיה מדובר היה בפרודיה. "הנתבע מתאר את האירוע כעובדה שהתרחשה, בכותבו במפורש 'מעשה שהיה', כך שיהיה ברור לכל קורא כי מדובר באירוע אמיתי".



עוד צוין בפסק הדין כי "פרסום מסוג זה, המתואר כמקרה שאירע ולא כהבעת דעה, עלול להשפיל את התובעים בעיני הבריות או לעשות מטרה לבוז או ללעג, וכן קיימת האפשרות כי הפרסום עלול לפגוע בתובע במשרתו הציבורית. במקרה זה מתעצמים ההשפלה והבוז ביחס לתובע, דווקא בשל היותו ראש ממשלה האמור להיות עמיד בפני לחצי כבדים". לגבי שרה נתניהו קבע השופט כי "האירוע המתואר מייחס לה תכונות של אישה נרגנת, 'הפועלת ממניעים לא רציונאליים'. תיאור מסוג זה עלול להשפיל את התובעת בעיני הבריות ולעשותה למטרה לשנאה, לבוז או ללעג". 


[15:31, 26/6/2017] נייד דסק: [15:31, 26/6/2017] נייד דסק: