העיתונאי יגאל סרנה התראיין היום (שלישי) בגל"צ זמן קצר לאחר שהתבשר כי הצליח לגייס באמצעות קמפיין מימון המונים מאה אלף שקלים בתוך פחות מ-24 שעות - סכום תביעת הדיבה שחויב לשלם לבני הזוג נתניהו. "זה ריגש אותי מאוד, עברו הרבה פחות מ-24 שעות, זה יצא לרשתות אתמול בערב. אני שמח, זה סוג של מפגן תמיכה. בשנה האחרונה כל כך הרבה אנשים פוגשים אותי ברחוב ולוחצים לי את היד. זה יכול להיות ליכודניקים, שמאלנים. הם מרגישים שמישהו עומד מול השליט הזה וההשתקה", אמר.



"אני עומד מאחורי הדברים שכתבתי בפוסט, גם אם אין לי דרך להוכיח אותם. תביעת ההשתקה לא מתעסקת באמת שדיברתי אלא ביחסי הכוחות הלא הגיוניים בין ראש הממשלה לעיתונאי. אני כתבתי מאות דברים על האיש שאני חושב שהוא מסכן את העתיד של הילדים שלנו. ברגע ששומרי הסף יפתחו את הפה זה ייצא. אישה מטורללת שולטת במדינה דרך איש חלש. תביעת השתקה נגד עיתונאי כשכל העדים של נתניהו זה המאבטחים שלו - זה כל כך מעוות", תקף סרנה והתייחס לתוכן הפוסט שכתב וגרם לבני הזוג נתניהו להגיש נגדו את תביעת הדיבה.




"אישה מטורללת ואיש חלש", בני הזוג נתניהו. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
"אישה מטורללת ואיש חלש", בני הזוג נתניהו. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



"השיירה נעצרה ולא פעם אחת. מני נפתלי העיד על הפעמים שהיא בכלל לא יצאה לדרך בגלל הגברת המטורללת. אני עומד בזה למרות שאין לי איך להוכיח את זה. כמו שנתניהו אומר - 'זה שיגידו שקר הרבה פעמים לא אומר שהוא נכון'. אנחנו הולכים למחוזי ולעליון, המחוזי יבין שיש פה הרבה אלמנטים אחרים", הוסיף והבטיח לערער על פסיקת בית המשפט, "אני לא מקבל בשום צורה את האופציה שראש הממשלה מגיש תביעת השתקה נגד עיתונאי". 




"שקר שיוצא מהשב"כ או מרה"מ הוא אמת"




"אני מרגיש היום הרבה יותר קרוב לברק כהן ולמני נפתלי מאשר לחלק מהקולגות שלי", המשיך סרנה ולא חסך ביקורת גם מעמיתיו בתקשורת. "המורה הבדואי בדרום לדוגמא זה עוול הרבה יותר גדול וכל כלי התקשורת שיתפו עם זה פעולה. יש את הקרנפים שלא מבינים שאנחנו חיים במציאות אחרת לגמרי. בלי יועמ"ש ובלי פרקליט מדינה". 



"ישבו המו"ל שלי (נוני מוזס) וראש הממשלה והם דיברו בין היתר על איך להשתיק את יגאל סרנה. בגדול, יש לו משימה להשתיק את התקשורת ואני אחד המושתקים. כל מי שיוצא נגדי יוצא נגד הקורבן. שקר שיוצא מהשב"כ או מראש הממשלה הוא אמת ואמת שיוצאת ממני היא שקר. הדבר העיקרי שמחזיק אותי הוא התחושה שאני עושה דבר שאני שלם איתו לגמרי. המטרה של סילוק האיש הזה שמחבל והורס את המדינה שלנו היא מטרה שהיא הרבה מעבר למוניטין של עיתונאי כזה או אחר", אמר.



"מוטב שסרנה יעשה חשבון נפש"





ממקורבי ראש הממשלה נמסר בתגובה לדברי סרנה: "בית המשפט קבע שיגאל סרנה הוציא את דיבת בני הזוג נתניהו וחייב אותו בתשלום פיצויים בסכום תקדימי. אך כנראה שההפסד הצורב לא הצליח להרגיע את האובססיביות החולנית שלו ביחס לזוג נתניהו", אמרו המקורבים והוסיפו כי "בית המשפט גם קבע במפורש שהאירוע הנטען על ידי סרנה לא אירע מעולם ושמדובר בפרסום זדוני ומכוער שנכתב בלשון ארסית ומשתלחת. מוטב שסרנה יעשה חשבון נפש ויפנים את קביעתו של בית המשפט, או לפחות יקרא את דעתם של רבים מעמיתיו, שכתבו על הבושה הגדולה שגרם להם סרנה".