'פגע וברח' מזעזע: פעוטה כבת שנתיים נפגעה היום (שלישי) בסמוך לביתה בנגב על ידי טרקטור ונפצעה אנוש. לאחר פעולות החייאה נאלצו כוחות הרפואה לקבוע את מותה. נהג הטרקטור נמלט מהמקום ושוטרי הסיור שהגיעו למקום החלו בביצוע פעולות לאיתור הנהג הנמלט. המשטרה פתחה בחקירה לנסיבות האירוע ובוחני תנועה בודקים את הזירה.



הפעוטה פונתה מהכפר תראבין למרפאה המקומית כשהיא ללא רוח חיים. חובש בכיר במד"א, אמיר אבו גאנם, ופרמדיק מד"א נאגיב סאנע סיפרו: "נכנסנו למרפאה, שם ראינו פעוטה כבת שנתיים מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעת ראש קשה לאחר שנפגעה מטרקטור מטופלת על ידי הצוות הרפואי במרפאה. הצטרפנו אליהם והענקנו לה טיפול נשמתי מתקדם וביצענו פעולות החייאה מתקדמות בסיוע הצוות הרפואי. בסופן נאלצנו לקבוע את מותה במקום".




מתחילת השנה נהרגו 21 ילדים - מתוכם 16 במגזר הבדואי






מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי מתחילת שנת 2017 נהרגו 21 ילדים מתאונות דרכים. מנכ"לית הארגון, אורלי סילבינגר, אמרה: "המקרה הטראגי הזה מצטרף לצערנו לשורה של מקרים קשים של היפגעות ילדים בדואים, אשר גם הסתיימו במותם. מתחילת שנת 2017 מתו 16 ילדים ובני נוער בדואים".



"ארגון 'בטרם' ביחד עם משרד החקלאות - הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, מפעילים תכנית לקידום בטיחות ילדים ביישובים הבדואים בנגב במוסדות חינוך, בטיפות חלב ובקופות חולים. לצערנו, אנו רואים עלייה מדאיגה בתאונות הדרכים הגובה מחיר כבד מאוד. אנו שבים ומבקשים מציבור הנהגים לנהוג בזהירות, לחגור את הילדים במושבי בטיחות ובחגורת בטיחות, אמצעים היכולים להפחית משמעותית את הפגיעה במקרים של תאונות, ולהישמע לחוקי הכביש", מסרה.