לאחר שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט פונה לבית החולים שיבא בעקבות מיחושים בלבו, על רקע פרשת "המסמכים הביטחוניים", סיפר חברו הקרוב, עורך הדין מיקי צלרמאיר, בגל"צ על מצבו המתדרדר של מי שהורשע הפרשת הולילנד. לדבריו, "כשביקרתי אותו לאחרונה מצאתי אותו במצב לא טוב. הוא הרזה מאוד במהלך החודש האחרון בסביבות שבעה קילו, נראה ממש 'שחיף' ומדוכא, ממש במצב רוח קודר". בתוך כך, מנהל היחידה לטיפול נמרץ במוסד הרפואי סיפר כי "הוא עבר לילה שקט ומרגיש היטב". 



"זה בן אדם שבחיים לא יאמר לך שרע לו. מעודי לא שמעתי אותו מתלונן, וזה אחד אחד הדברים הקשים אצלו, שאתה לא יודע מה באמת עובר עליו", הסביר צרלמאיר, שהוסיף כי "ראיתי אותו במצב רוח נוראי והוא אמר לי שהוא לא אוכל כי אין לו תיאבון. אני לא רופא, אך הוא נראה לי במצב לא טוב". 



 "אשתו עליזה אמרה לי שהוא הרזה מאוד ושהוא לא אוכל, והייתה מאוד מודאגת מזה. הוא דיבר על רצח האופי שעושה לו הפרקליטות, אשר מציגה אותו כמוכר סודות המדינה. הוא חושב שפוגעים בו בנושא הזה בצורה שגובלת בשפלות". 



עליזה אולמרט. "סיפרה שהוא לא אוכל". צילום: מיכל פתאל, פלאש 90
עליזה אולמרט. "סיפרה שהוא לא אוכל". צילום: מיכל פתאל, פלאש 90



כמו כן, לטענת ידידו של רה"מ לשעבר, גם אם יש חשדות כנגדו ביחס לשימוש בחומר ביטחוני מסווג בספר שהוא התכוון לפרסם, אין סיבה לא לקצר את מאסרו בשל כך. "מה הצורך להתנגד לקיצור המאסר שלו? אם יש בעיה אם אהוד בכל הקשור לפגיעה בביטחון המדינה אז תחקרו ותעשו מה שצריך,אך צריך להבין שהוא לא בורח לשום מקום. אני לא רואה שום סיבה להיכנס בפרעות כזו בבן אדם שאין לו שום יכולת להגן על עצמו".



לטענתו, מדובר ברדיפה אישית: "אין לי ספק ששי ניצן רודף את אהוד אולמרט. הפרקליטות נמצאת בתקופה של הרס עצמי, שרע מאוד לנו ולה. זו מערכת שמגיבה בפרעות על כל דבר. בכל הנושאים האחרונים שבהם התעסקה היא התנהגה לא כפי שצריך". 



מנהל היחידה לטיפול נמרץ בשיבא: "אולמרט עבר לילה שקט"


מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא סיפר בתחנת הרדיו כי אולמרט "עבר במהלך הלילה סדרת בדיקות והוא מרגיש טוב. הוא הגיע לבית החולים בגלל תלונות של מיחושים בכתף, ועלה חשש לאירוע לבבי. היה אירוע נוסף סביב האירוע הזה, אך הוא עבר לילה שקט והוא מרגיש היטב".



הוא הוסיף כי "נערוך בדיקות נוספות כדי להבהיר את מצבו. אנחנו בשלב הזה יכולים לשלול שמדובר בהתקף לב, ושנעשה נזק בלתי הפיך לשריר הלב. עם זאת, אנחנו רוצים לבצע כמה בדיקות נוספות כדי לשלול בעיה בעורקי הלב".



ביחס להרגשתו הכללית אמר הרופא כי "אין לי דרך להתרשם מרמת הלחץ שבה הוא שרוי, ההתרשמות שלי כרגע היא שהוא נמצא במצב רוח שפיר ואין בעיה בתחום הזה".