מפיקים לקחים. משרד החינוך הודיע הבוקר (רביעי) כי לקראת שנת הלימודים הבאה יתקיים בירור לגבי כל המורים הרשומים במערכת – עובדי משרד החינוך והבעלויות ובנוסף ייבדק אם נפתח הליך פלילי נגד עובד הוראה. הדברים נאמרו במהלך דיון מהיר שנערך בוועדת החינוך בכנסת בנושא המורה שאול שמאי, שהורשע בעבירות מין, שב ללמד ונעצר בחשד למעשים מגונים בתלמידות בבית הספר "נעמי שמר" בצפון תל אביב.



משרד החינוך מסר כי הבירור יעשה באמצעות פיתוח פתרון טכנולוגי שיתריע בפני המשרד אם נפתח הליך פלילי נגד עובד הוראה ויו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) התייחס לכך ואמר כי "הוועדה רואה בחומרה את העובדה שהמידע לגבי המורה המחליף היה מונח בפני משרד החינוך, אך עבודתו לא הופסקה". ח"כ מרגי קרא למשרד החינוך לתקן את ההנחיות כך שעובד הוראה שקיים נגדו הליך פלילי פתוח לא יתקבל לעבודה כמורה.



"המידע על ההליך נגד המורה היה מונח בפני משרד החינוך"

רמ"ד מידע פלילי במשרד לביטחון פנים סנ"צ איריס ברק, אמרה במהלך הדיון כי "המידע על ההליך נגד המורה המחליף היה מונח בפני משרד החינוך ובכל זאת התקבלה ההחלטה שהתקבלה. הנתונים במרשם הפלילי חסויים ומועברים על פי הוראות החוק. יש גופים שזכאים לקבל מידע פלילי בהיקפים גדולים וביניהם משרד החינוך, שזכאי לקבל מידע פלילי לגבי כלל העבירות ובהן עבירות מין".



עוד אמרה סנ"צ ברק כי "המידע זמין עד לתאריך המחיקה, כלומר במשך 17 שנים ממועד גזר הדין. בנוסף, קיים מידע לגבי תיקים תלויים ועומדים. המידע התבקש על ידי משרד החינוך והתקבל - מה שנעשה איתו זו כבר לא אחריות שלנו".



בתום הדיון, שנערך ביוזמת הח"כים: מיקי רוזנטל, יפעת שאשא ביטון ועאידה תומא סלימאן, דרשה הוועדה ממשטרת ישראל להגביר את הבקרה והפיקוח בקייטנות הקיץ ובריכות השחייה ולדרוש מהמנהלים להעסיק עובדים ללא עבר פלילי.