בנאום חסר תקדים הבוקר (רביעי) תקף שר הבריאות את הרופאים המתפטרים מהדסה וכינה את הצעד שלהם "פוטש". השר אמר את הדברים בכנס בנושא שקיפות במערכת הבריאות שהתקיים היום בתל אביב. לידיעת השר הובא מסמך שטרם נחשף בתקשורת המעיד על המגעים שהתנהלו בין הרופאים המתפטרים בהנהגתו לכאורה של פרופסור מיקי ויינטראוב לכאורה היוזם של המהלך על פי חשדו של השר יחד עם שערי צדק. 
השר אף  הפנה במרומז אצבע מאשימה כלפיי בית חולים שערי צדק מולו נערך לכאורה משא ומתן להעברת צוות שלם מהדסה על רופאיו, מתמחיו והילדים המטופלים. צעד חסר תקדים ככל הנראה גם ברמה העולמית. הדברים מחזקים את הדיווחים של "מעריב" לכל אורך הפרשה.
ליצמן האשים: "לא יהיה דבר כמו שהיה עם שערי צדק. משרד הבריאות כמשרד מקצועי לא יאפשר מה שקרה עכשיו עם שערי צדק. אני בהלם ממה שקראתי היום לגבי שערי צדק. קשה לי לחשוב שגופים במחשכים ינסו לעשות פוטש בבית חולים, כולל רופאים אחריות ואנשי מנהל. זה הרס של מערכת הבריאות בארץ".

שר הבריאות הבטיח כי ידאג לילדים ולרווחתם: "ניסיתי בישיבה הראשונה ובדף העבודה של הכנסת הצעתי להם גישור. הדסה קיבלה את הצעת הגישור -  הרופאים לא קיבלו. מאז ועד היום עברו עשרה ימים והם אפילו לא ענו על פניית הגישור. המנכ"ל פנה אליהם שוב ושאל למה הם לא מסכימים לגישור. אז לא הבנתי למה. היום אני מבין. אני רוצה לשים את זה בצד ואני לא עושה חשבון נפש כרגע עם אף אחד. אני קורא היום אך ורק לטובת הילדים: תחזרו לעבודה. אקיים מה שהבטחתי להדסה. לא נעים עם כל מה שמתברר היום. תחזרו לעבודה לרווחת הילדים". 

"רק הילדים עניינו אותי" 

"לאורך כל הדרך הדבר היחיד שעניין אותי זה הילדים", טען ליצמן. "לא הסתכלתי על כבוד, לא הסתכלתי על פרסומים נגדי, על כרזות או על  ההפגנות עם האוטובוסים. אפילו לא הגבתי. עניינו אותי רק הילדים. הנחיתי את מנכ"ל בית חולים הדסה שיקבלו את הדברים הבסיסיים שההורים ביקשו. שיחזיר את המצב במחלקה לקדמותו" . 
ליצמן הוסיף: "אין ירושלים בלי הדסה. בגלל הזה הממשלה השקיעה כסף בשיקום ולהצלת הדסה. תכנית הבראה של מיליארד ושלוש מאות מיליון שקל להציל את הדסה. ואני שמח שדוח הפעילות של השנה הראשונה של פרופסור רוטשטיין עלה מעל הציפיות" 
בהמשך לידיעות הראשונות אמש, בדבר מסמך המוכיח מהלך מתוכנן של העברת מחלקה שלמה מהדסה לשערי צדק, דלקו האורות בהנהלת שערי צדק עד שעות מאוחרות בלילה, כשהנהלת בית חולים שערי צדק שוקדת ועוברת על מסמך מסמך של ההתכתבויות עם פרופסור מיקי ויינטראוב לגבי הפרשה. הבוקר שחרר בית החולים הודעה רשמית שמכחישה כל השתתפות במהלך ששר הבריאות כינה היום "פוטש":
"בשבועות האחרונים פוקד את מערכת הבריאות משבר אנושי מקצועי חמור ביותר. משבר יחסי העבודה בין ששת רופאי המחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים בבית החולים הדסה לבין הנהלת בית החולים, הוא משבר מצער למערכת הבריאות כולה.  המרכז הרפואי שערי צדק אינו צד לסכסוך העבודה ומייחל לסיומו במהרה. פרופ' יונתן הלוי, מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק,  הודיע כבר לפני חודשים כי לא תפתח בשערי צדק מחלקה המטו-אונקולוגית לילדים בעת הזו ולאורך כל הדרך פעל במטרה להגיע לפתרון למשבר הזה". 
עוד נכתב בהודעה: "בניגוד למצג לפיו המגעים לפתיחת המחלקה בשערי צדק ממשיכים להתנהל, בשלב מאד מוקדם בסאגה הזו, כבר בפברואר, לפני 4 חדשים, לפני התפטרות הרופאים ולאור החלטת משרד הבריאות שלא לאפשר פתיחת מחלקה כזו בשערי צדק, עסק פרופ' הלוי בשכנוע הרופאים לשוב להדסה וכל תקשורת בינם לבינו היתה אך ורק בכיוון הזה. התפטרות הרופאים מהדסה היא תוצאת משבר אמון קשה בינם לבין הנהלת הדסה וכך הוא צריך להפתר.  על הנסיבות האמתיות להתפטרותם ניתן לעמוד בהרחבה בפסק הדין של נשיא בית הדין לעבודה אשר בחן את הפרשה לעמקה. הניסיון לחמוק מאחריות ולהטיל את כישלון יוצרי המשבר חסר התקדים וניהולו על אחרים נואל וזאת בלשון המעטה.  הגיע הזמן כי האחראים לפרשה ייקחו אחריות וינהלו את המשבר הזה".