מנהל בית החולים "שערי צדק", פרופסור יונתן הלוי, הגיב הערב (רביעי) בראיון לחדשות 2 על דבריו של שר הבריאות יעקב ליצמן כי "שערי צדק, היו שותפים ל"ניסיון פוטש" ב"הדסה עין כרם". "אין פה שום פוטש, במשך שלושה חודשים ניהלתי מגעים גלויים בידיעת משרד הבריאות כולל ישיבה עם השר ובנוכחות המנכ"ל", אמר הלוי.

מנהל "שערי צדק" תקף גם את מנכ"ל הדסה עין כרם, פרופסור רוטשטיין ואמר כי השר ליצמן אימץ גרסה של בן אדם לא אמין. "לאמץ גרסה הזויה כזו מפי אדם שזריית חול בעיני הציבור היא לחם חוקו? אימצו גרסה כזו על חשבוני, אני לא מבין את זה", הלוי הוסיף: "נפלא מבינתי איך במשך שמונה חודשים הוא נותן גב לאדם שיצר את המשבר. הוא תומך ברוטשטיין כי אם היה עושה אחרת, זו הודאה בכישלונו".



בנוסף, הלוי טען כי מנהל הדסה או מישהו מטעמו פרצו למייל של פרופסור וינטראוב, אחד הרופאים שהתפטרו, והדליף לתקשורת התכתבות פרטית ביניהם. "איך יכול מנהל בית חולים להגיע למיילים של מנהל מחלקה שלו, גם אם הוא יתפטר?", תהה הלוי. "אני לא רואה שום דרך אחרת מלבד כניסה לחשבונו האישי במייל המוסדי ושליפת המיילים האלה".

כזכור, בנאום חסר תקדים הבוקר תקף שר הבריאות את הרופאים המתפטרים מהדסה וכינה את הצעד שלהם "פוטש". השר אמר את הדברים בכנס בנושא שקיפות במערכת הבריאות שהתקיים היום בתל אביב. לידיעת השר הובא מסמך שטרם נחשף בתקשורת המעיד על המגעים שהתנהלו בין הרופאים המתפטרים בהנהגתו לכאורה של פרופסור מיקי ויינטראוב לכאורה היוזם של המהלך על פי חשדו של השר יחד עם שערי צדק. 
 
קב ליצמן במליאת הכנסת. (צילום:אביר סולטאן, פלאש 90)

השר אף  הפנה במרומז אצבע מאשימה כלפיי בית חולים שערי צדק מולו נערך לכאורה משא ומתן להעברת צוות שלם מהדסה על רופאיו, מתמחיו והילדים המטופלים. צעד חסר תקדים ככל הנראה גם ברמה העולמית. הדברים מחזקים את הדיווחים של "מעריב" לכל אורך הפרשה.
 
ליצמן האשים: "לא יהיה דבר כמו שהיה עם שערי צדק. משרד הבריאות כמשרד מקצועי לא יאפשר מה שקרה עכשיו עם שערי צדק. אני בהלם ממה שקראתי היום לגבי שערי צדק. קשה לי לחשוב שגופים במחשכים ינסו לעשות פוטש בבית חולים, כולל רופאים אחריות ואנשי מנהל. זה הרס של מערכת הבריאות בארץ". 

שר הבריאות הבטיח כי ידאג לילדים ולרווחתם: "ניסיתי בישיבה הראשונה ובדף העבודה של הכנסת הצעתי להם גישור. הדסה קיבלה את הצעת הגישור -  הרופאים לא קיבלו. מאז ועד היום עברו עשרה ימים והם אפילו לא ענו על פניית הגישור. המנכ"ל פנה אליהם שוב ושאל למה הם לא מסכימים לגישור. אז לא הבנתי למה. היום אני מבין. אני רוצה לשים את זה בצד ואני לא עושה חשבון נפש כרגע עם אף אחד. אני קורא היום אך ורק לטובת הילדים: תחזרו לעבודה. אקיים מה שהבטחתי להדסה. לא נעים עם כל מה שמתברר היום. תחזרו לעבודה לרווחת הילדים".