נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין השיג היום (חמישי) הסכמה ממשרד הבריאות לכל דרישות הורי הילדים מהמחלקה ההמטו־אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם. מכתב הדרישות שנוסח על ידי בית הנשיא והורי הילדים הוסכם במלואו על ידי משרד הבריאות. בהודעת מנכ"ל המשרד בתגובה לדרישות שהוצגו על ידי בית הנשיא וההורים נאמר: "על דעת שר הבריאות ובברכתו, הדרישות העולות במכתבכם מקובלות עלינו ויש לשבת כעת בדחיפות ובאופן ישיר עם הרופאים על מנת לעגן הסכמות אלה בהסדרים מפורטים". 



בפגישתם עם הנשיא, העלו ההורים מספר דרישות שכללו את הפרדת השתלות מח עצם שיבוצעו במחלקת ילדים בלבד. כמו כן, בבקשת ההורים צוין כי כל תשעת הרופאים המתפטרים ישובו לתפקידם המקורי טרם ההתפטרות, וכך גם מנהל המחלקה פרופסור מיקי וינטרוב וסגניתו. בנושא תיירות המרפא, ביקשו ההורים כי הכמות תיקבע בתיאום עם מנהל המחלקה ובהתאם לסטנדרטים המקצועיים הנדרשים.



בבית החולים הדסה מסרו בתגובה: "בהודעה ששלח מנכ"ל משרד הבריאות למנכ״ל הדסה, מוקדם יותר היום, נמסר כי הרופאים המתפטרים דחו גם את מתווה בית הנשיא. בזאת הם חסכו קרע בין משרד הבריאות להנהלת הדסה כיוון שהדסה נחושה לשמר את ניהול המחלקה בידי ד"ר גל גולדשטיין, ולשמר את צוות הרופאים המומחים שכבר גויס ועובד במחלקה".

כמו כן הוסיפו: "במקביל ממשיך גיוס רופאים איכותיים מומחים ומשתלמים לרבות מומחים בינלאומיים ממרכזים מובילים בעולם שיצטרפו לצוות בחדשים הקרובים. במקביל להליך הזה ולמרות שאין סיכוי לקריאה זאת, קוראת הנהלת הדסה למתפטרים לשוב לעבודה במחלקה כאשר היא מתחייבת להיפגש עם כל אחד מהם ולסכם במשותף את תפקידם העתידי במחלקה המתפתחת".

ההפגנה נגד בית החולים הדסה. צילום: ישראל הדרי



בנאום חסר תקדים תקף אתמול שר הבריאות יעקב ליצמן את הרופאים המתפטרים מהדסה וכינה את הצעד שלהם "פוטש". השר אמר את הדברים בכנס בנושא שקיפות במערכת הבריאות שהתקיים בתל אביב. לידיעת השר הובא מסמך שטרם נחשף בתקשורת המעיד על המגעים שהתנהלו בין הרופאים המתפטרים בהנהגתו לכאורה של פרופסור מיקי ויינטראוב לכאורה היוזם של המהלך על פי חשדו של השר יחד עם שערי צדק. 

השר אף  הפנה במרומז אצבע מאשימה כלפיי בית חולים שערי צדק מולו נערך לכאורה משא ומתן להעברת צוות שלם מהדסה על רופאיו, מתמחיו והילדים המטופלים. צעד חסר תקדים ככל הנראה גם ברמה העולמית. הדברים מחזקים את הדיווחים של "מעריב" לכל אורך הפרשה.
ליצמן האשים: "לא יהיה דבר כמו שהיה עם שערי צדק. משרד הבריאות כמשרד מקצועי לא יאפשר מה שקרה עכשיו עם שערי צדק. אני בהלם ממה שקראתי היום לגבי שערי צדק. קשה לי לחשוב שגופים במחשכים ינסו לעשות פוטש בבית חולים, כולל רופאים אחריות ואנשי מנהל. זה הרס של מערכת הבריאות בארץ".