בתגובה לכעשר זליגות ירי בצפון רמת הגולן, תקף היום (שבת) צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מספר מטרות השייכות למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית. בין המטרות היו שני טנקים ועמדה סורית, שמהם בוצע הירי שזלג לשטח ישראל. לפי דיווחים בלבנון, שני חיילים סורים מצבא אסד נהרגו במתקפה. כמו כן, צה"ל העביר מחאה חמורה לאונדו"ף על אירוע הירי.



מצה"ל נמסר כי הוא "רואה בחומרה את הזליגות, ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה, ורואה במשטר הסורי אחראי על הנעשה בשטחו".



שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הערב: "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי. אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה, בדיוק כפי שצה"ל עשה לפני שעה קלה ברמת הגולן. משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם". 



שר הביטחון ליברמן. "אסד ימשיך לשאת באחריות". צילום: חגי פריד



תגובת צה"ל הגיעה לאחר שנפילות זוהו היום בשעות הצהריים בשטח פתוח בצפון רמת הגולן, כאשר לפי דובר צה"ל מדובר בזליגת ירי מהלחימה הפנימית בסוריה. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בעקבות הירי ולאור המשך הלחימה בסורה באזור, צה"ל הנחה חקלאים ואזרחים שלא לשהות בשטחים הפתוחים בסביבת עמק הבכא ופתחת קונטרה, ובנוסף מטיילים שהיו באזור פונו והורחקו.



כזכור, בשנים האחרונות אירעו תקריות דומות מפעם לפעם, שבמהלכן זלג ירי מסוריה לתוך שטח ישראל. לרוב צה"ל מגיב לאירועים הללו ותוקף את מקורות הירי בעזרת נשק תותחנים או חיל האוויר.



עם זאת, בחודשים האחרונים נרשמה מתיחות מוגברת בצפון בין ישראל לסוריה, זאת מאז התקרית במהלכה צבא אסד ירה טילי נ"מ לעבר מטוסי צה"ל  שתקפו בסוריה. בעקבות ירי הנ"מ נשמעו אזעקות בישראל שאילצו את דובר צה"ל להודות בתקיפה הישראלית מעבר לגבול, תקיפה שנועדה כנראה לעצור העברת נשק אסטרטגי מהשלטון הסורי לידי חיזבאללה. ישראל ביצעה לפי דיווחים זרים כמה תקיפות עומק נוספות מאז האירוע, עליהן צבא אסד לא הגיב. 



פיצוץ בסוריה, באפריל האחרון, בתקיפה שמיוחסת לישראל. צילום: טוויטר