הנוער של היום עצלן? טרוד במה שקשור בו בלבד ובעיקר עסוק במכשיר הפלאפון שלו? לא אם תשאלו את חניכי מכינת הנגב שבמדרשת שדה בוקר. חניכי המכינה החליטו לצאת בקמפיין חברתי לאומי הקורא לציבור הישראלי ובדגש על בני הנוער, להתפקד למפלגות כדי להיות מעורבים יותר ומשפיעים בחברה הישראלית.



"אנשים לא מודעים להשפעה שיש להתפקדות. רבים סולדים מפוליטיקה ולא רוצים להתעסק בזה וזה אינטרס של הפוליטיקאים - שלא נרצה להתעסק בזה ונשאיר את זה להם", כך אומרת נועה וקולנקו מזכרון יעקב, חניכת המכינה, שביחד עם עוד שישה מחבריה, החליטו ליזום קמפיין זה לאחר, שבבחירות האחרונות הם מציינים, רק שני אחוז מהאוכלוסייה התפקדו למפלגות.



עוברים בין מכינות וקומונות ומעבירים הרצאה בנושא
עוברים בין מכינות וקומונות ומעבירים הרצאה בנושא



זהו קמפיין שנעשה במסגרת אירוע השיא של המכינה שקיימת כבר 15 שנה, שמטרתה לפתח ולטפח מנהיגות צעירה, כאשר כל 60 החניכים מחולקים לקבוצות וכל קבוצה בוחרת פרויקט. מולי רובין, ראש המכינה, מסביר כי מדובר בפרויקט סוף שנה שאמור להוות מיצוי של כלל המיומנויות שהחניכים למדו במהלך השנה על ידי הוצאה לפועל של יוזמה חברתית. "הם עובדים על זה כמה חודשים כשחשוב לומר שהם לא מקבלים שום משאב מהמכינה, הם מקבלים רקע תאורטי אבל בכל התהליך הם עובדים לבד מרמת איתור הצרכים, הבנת השחקנים המרכזיים בזירה בה הם בחרו לפעול, מציאת שותפים, הפקת התכנון והוצאה לפועל. כל התהליך הוא לגמרי שלהם".



וקולנקו מדגישה כי "יצרנו קשר עם כמה גורמים ובנינו מצגת בנושא. כרגע אנחנו נוסעים למכינות, קומונות ומעבירים את ההרצאה הזו. מציגים מה זו בכלל התפקדות, בני נוער לא מבינים מה זה, או מה זה פריימריז, מי מקיים אותם". וראש המכינה מסכם: "כשחבר'ה צעירים מחליטים ליזום ומונעים מתחושה של שליחות, מעורבות ואחריות - הם יכולים ליצור דברים מדהימים יש מאין. צריך רק לתת להם את הכלים והאמונה והם שם".