משבר הדסה עולה מדרגה. יומיים לפני הדיון הקריטי בבג"ץ על עתיד המחלקה, הודיעו היום (ראשון) ההורים של מספר ילדים אשר מאושפזים במחלקה וכבר חצי שנה נמצאים בחרדה, כי הם פותחים בשביתת רעב באוהל בית החולים השדה בגן סאקר. ההורים, אשר כינסו מסיבת עיתונאים, הודיעו על ההחלטה וטענו כי ילדיהם סובלים בגלל משחקי הכוחות, ודורשים לפתוח את המחלקה החדשה, ההמטו-אונקולוגית בבית החולים שערי צדק. לאחר בקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבג"ץ, הוחלט על הקדמת הדיון למחר.



"קיבלנו היום עשרות שיחות מאנשי ציבור ומרופאים להימנע מזה, אבל כשאנחנו מסתכלים לילדים שלנו בעיניים, אנחנו רואים את הסבל שלהם ולא נשתוק", אמר שלמה בן דור, אבא של נחוניה בן ה 6 שטופל בעבר במחלקה: "אנחנו פותחים בשביתת רעב על כי איבדנו לחלוטין אמון במערכת הבריאות - שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות וכמובן מנכ"ל הדסה פרופ' רוטשטיין. אנו מרגישים כי כל הגורמים הללו אינם דוברים אמת, עושים פוליטיקה על גבנו, ולא באמת מנסים לפתור את הבעיה. כאשר הרופאים, היקרים לנו כל כך, עושים צעד אמיץ ובלית ברירה מתפטרים מתפקידם ואינם מסוגלים לחזור להדסה בגלל שהם חשים שפרופ' רוטשטיין מתעלל בהם שם.



"אין כל סיבה הגיונית לא לפתוח מחלקה בבית החולים שערי צדק - בית חולים שמחבק את הרופאים ומוכן לתת להם יחס אנושי ומקצועי, בניגוד ליחס שהם קיבלו ממנכ"ל הדסה, בגיבוי שר הבריאות. במצב הנוכחי – ירושלים תישאר בלי מענה הולם לילדים חולי סרטן ושישה רופאים מומחים מהמעלה הראשונה ועוד שלושה רופאים מתמחים לא יעבדו יותר בטיפול בילדים חולי סרטן. אנו נשבות רעב כדי שכולם, כולל שר הבריאות ליצמן, יירדו מהאגו שלהם ויעשו את המעשה הנכון – לאפשר לילדינו החולים בסרטן להיות מטופלים על ידי רופאיהם במקום שרוצה אותם".  



אורי יקיר, שבתו אושפזה במחלקה, התבטא בחריפות בנושא ואמר: "משקרים לנו במצח נחושה. גם כשישבנו אצל נשיא המדינה, ראינו שהם חוזרים על שקרים, אנחנו מוצאים את עצמנו בתוכנית הונאה של משרד הבריאות. אנחנו בקשר עם הרופאים, אבל חשוב להבין, אנחנו עשינו צעד אמיץ מאוד וניגשנו גם לנשיא, וקיבלנו את ברכתו לפתרון. הנשיא הבטיח שהתנאים המהותיים יתקבלו על ידי משרד הבריאות, נפגשנו עם צמרת משרד הבריאות, וזה לא קרה מאז. 


נתנו לנו צ'ק ללא סיכוי. משרד הבריאות הוציא את הנשיא מטומטם. אין לי בדל של אמון בליצמן. התברר לנו שרוטשטיין מתפעל בזה".