המשטרה בודקת האם במהלך כתיבת הספר של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הועברו על ידו מסמכים נוספים לכאורה מסווגים ביטחוניים אל מי מפרקליטיו וזאת ללא שעברו בדיקה מוקדמת על ידי מפקדים בכלא. מדובר בבדיקה שמנהלת המשטרה תחת פיקוח של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וזאת בעקבות תפיסת מסמכים על ידי סוהר בשב"ס בתיקו של אחד מפרקליטיו של אולמרט וכשזה יצא מביקור בתאו.



כזכור, לפני כשבוע הגיעו חוקרי להב 433 במשטרה להוצאת הספרים של 'ידיעות אחרונות' ועזבו את המקום רק לאחר שאספו קבצי מחשב עם מספר ספרים בהוצאה. נזכיר כי בחמישי האחרון הנחה שופט בית משפט השלום בפתח תקווה עודד מורנו את המשטרה להשיב עד ליום חמישי הקרוב את קבצי המחשב להוצאת הספרים, מה שמאלץ את המשטרה לנהל את הבדיקה ביתר מהירות. בין המסמכים שנתפסו, היו גם חומרים שאינם קשורים לספרו של אולמרט, אלא לספרו של משה בוגי יעלון ולחומרים של העיתונאי בן כספית. על כך הודיעה הפרקליטות כי "לא ייעשה שימוש בחומרים אלו, שנלקחו בטעות".



מהחומר עולה כי בין אולמרט להנהלת כלא מעשיהו, שם הוא מרצה את עונשו, הוחלט מאז שהודיע על כוונתו לכתוב את הספר המדובר כי כל מסמך מפרי עטו יעבור תחילה בדיקה של מפקדיו בכלא בטרם יגיע אל עורכי הספר והוצאת הספרים אלא שבשלב מסוים נמנע, כך לטענת גורמים בשב"ס, מלהעביר את המסמכים לעיון במשך מספר שבועות, ויש הטוענים שבמשך חודשיים, עד לרגע שבו כאמור נתפסו המסמכים שהובילו לבדיקה הפלילית המתנהלת בימים אלו.



בעקבות זאת ועל פי הנחיית היועמ"ש בודקים במשטרה האם ייתכן ובמהלך התקופה בה לא הועברו המסמכים על ידי אולמרט לקצינים הממונים עליו בשב"ס יצאו מתוך הכלא באמצעות מי מפרקליטיו מסמכים בטחוניים מסווגים נוספים. את האימות או ההפרכה לחשד זה יצטרכו במשטרה לקבל מתוך קבצי המחשב הנמצאים ברשותם.



ביום חמישי הקרוב ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר תחליט אם לקבל את בקשתו של אולמרט לנכות שליש ממאסרו. הפרקליטות הביעה התנגדות נחרצת לשחרור המוקדם בטענה שאולמרט חרג מנוהלי הכלא. מול אלו התגייסו ביומיים האחרונים למענו של אולמרט מספר שרים וחברי כנסת, הקוראים לוועדה לשחררו, תוך התייחסות לתרומתו הגדולה למדינה ומאחר שלדעתם הוא שילם מחיר כבד וריצה את עונשו. ללא ספק אם הוועדה תקבל החלטה על שחרור מוקדם תבקש הפרקליטות לעכב את ביצוע השחרור ותגיש ערר בנושא.



מצוות ההגנה של אולמרט נמסר בתגובה: "הפרסום כאילו בפשיטה על הוצאת ידיעות נמצאו חומרים חדשים שהפרקליטות לא ידעה עליהם היא מגוחכת. הפרקליטות מוזמנת בכל עת לפנות לצנזורה הצבאית, שהיא הגוף המוסמך (אגב לא חייבים לפשוט עליה - אפשר סתם לבקש) ולמצוא שם את כל החומר שנמצא בהוצאה. נדגיש כי הספר במלואו הועבר לצנזורה לפני שלושה חודשים לשם בדיקתה כמקובל וכנהוג. מקרה אולמרט איננו שונה מכל מקרה של איש ציבור אחר שכתב ספר".