בשבועות האחרונים נוסעים רבים מתקשים להשיג באזור תל אביב מונית זמינה לנסיעה ולעתים זמני ההמתנה עומדים על יותר מחצי שעה. המחסור במוניות באזור תל אביב מורגש על רקע פתיחת נתב"ג לכל נהגי המוניות והעדפת רבים מהם להגיע לשדה.

נוסעים הרגילים להשתמש בשירותי המוניות בקביעות מספרים שגם באמצעות אפליקציית גט טקסי וגם בעמידה בכביש בניסיון להשיג מונית פנויה ההמתנה עלולה להימשך זמן רב יחסית. "חיכיתי בלילה יותר מחצי שעה עד שהייתה מונית זמינה", סיפר חיים, שהמתין למונית במרכז תל אביב.
נהג מונית שעובד שנים רבות בתל אביב סיפר שרבים מחבריו מעדיפים לעבוד בנמל התעופה בן־גוריון. "כשאתה לוקח נוסע לשדה ורואה שאין המתנה לאסוף נוסע שנחת, עדיף לך לעבוד שם ולא להסתובב בעיר", הוא הסביר, "בשבוע שעבר הייתה לי נסיעה לנתב"ג וראיתי שיש תור של כ־50 מוניות ובדיוק נוסעים רבים יצאו מהטרמינל, חיכיתי עוד 20 דקות ואספתי נוסע. זה היה שווה".

לעומתו, נהג נוסף שהסיע נוסע לנתב"ג, סיפר שראה תור של יותר מ־100 מוניות והחליט להמשיך הלאה. "אם אין תור ארוך מדי שווה להמתין אפילו שעה ולקחת נוסע. זה יותר משתלם מאשר הנסיעות בתוך העיר", הוא הסביר.
גורם ברשות שדות התעופה העריך שמאות נהגי מוניות התווספו מאז הנהגת ההסדר החדש למצבת המוניות בנתב"ג. "מגיעות מוניות מכל הארץ. היו בהתחלה חבלי לידה קשים, אבל לנהגים משתלם יותר לעבוד בנמל התעופה", הוא העריך.
ברשות שדות התעופה הנהיגו את ההסדר החדש, לאחר שחברת המוניות הדר לוד שזכתה במכרז ביחד עם גט טקסי החליטה בלחץ הנהגים שלא לחתום על חוזה ההפעלה, שכלל את הוזלת תעריפי הנסיעה ב־31%.
ברשות החליטו לפתוח את נמל התעופה לכל נהגי המוניות עד היציאה למכרז מחדש. ההפעלה מתבצעת באמצעות סדרנים של הרשות והיא כוללת שני מסלולים: בקומת הקרקע ניתן לקחת מונית במחיר מחירון ובקומת הביניים יש מסלול של מוניות בהנחה של 12%. הרשות אינה גובה מאותם נהגים שתי אגרות בסך כולל של כ־12 שקל.
 "בימים האחרונים מאות הנהגים מנצלים את ההסדר החדש ומגיעים לשדה. ישנם כאלה שבודקים מתי יש הרבה נחיתות ואז נוסעים ונהגים גם מעדיפים לקחת נסיעות לשדה, כדי לאסוף משם נוסעים", הסביר נהג ותיק. "השמיכה היא אותה שמיכה ואם עכשיו אין מחסור במוניות בנתב"ג יש מחסור במקומות אחרים. בסוף יגיעו לאיזון", העריך גורם המעורה בענף המוניות.
יו"ר ארגון נהגי המוניות, יהודה בר אור, אומר שפתיחת נמל התעופה בן־גוריון, מיטיבה עם הנהגים ועם הציבור ולהערכתו, מאז הנהגת ההסדר החדש נוספו כ־400 נהגי מוניות המגיעים לנתב"ג, בנוסף למאות נהגי המוניות של תחנת הדר לוד שממשיכים לעבוד בשדה.
 "בעבר היו בשעות הלחץ בעונת השיא של הקיץ מקרים של מחסור בנהגי מוניות בנתב"ג. היום אין בעיה כזו וכולם מרוויחים מזה. שווה לאסוף נוסע לנתב"ג ולחזור משם בנסיעה", מסביר בר אור, אבל מסתייג מאופן מתן ההנחה, "מבחינה חוקית אי אפשר לתת הנחה במונה של המונית. שמשרד התחבורה יסדיר את האפשרות למתן הנחה ושלא נעבור על החוק", הוא אומר.