עשרות עובדים סוציאליים יפגינו הבוקר מול משרדי האוצר והרווחה בירושלים, ובצהריים תתכנס ועדת העבודה והרווחה של הכנסת לדיון חירום. זאת בגלל אחד הסכסוכים המקוממים והמסוכנים ביותר שפרצו בתחום הרווחה בישראל, כשעשרות עובדים סוציאליים, המבצעים ביקורי בית בבתי קשישים ברחבי הארץ, עומדים בפני סכנת פיטורים, שאם תתממש תותיר אלפי קשישים ללא מעקב של רשויות הרווחה. 

הגורם לסכסוך העבודה הוא ויכוח בין משרד הרווחה לשלטון המקומי מי אחראי למימון התקנים הללו – המדינה או העיריות. העיריות  הודיעו לאחרונה למשרד הרווחה על צמצום ביקורי הבית אצל הקשישים ובתגובה משרד הרווחה בחר להודיע חד־צדדית על ביטול התקנים ועל פיטורי העובדים.
165 עובדים סוציאליים מכל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ עומדים בפני סכנת פיטורים בשל המחלוקת, וכל אחד מהם מטפל בכ־500 קשישים. מדובר בחזית הראשונה והעיקרית של שירותי הרווחה הקורסים מול הקשישים המתגוררים בקהילה שמספרם באוכלוסייה המזדקנת רק הולך ועולה. על רקע המשבר הכריז איגוד העובדים הסוציאליים בשבוע שעבר על סכסוך עבודה, שיאפשר להשבית את כלל שירותי הרווחה לקשישים בישראל הניתנים על ידי כ־4,000 עובדים סוציאליים החל מיום שלישי בשבוע הבא. 
 

הדיון היום בוועדת הרווחה בכנסת יתכנס לבקשת חברי הכנסת שיבקשו הבהרות דחופות מהצדדים במחלוקת שנכון לעכשיו עומדת בעינה על גבם של הקשישים בכלל, בהם אלפי אנשים עריריים או כאלה שגרים בגפם. 
ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), מיוזמי הדיון ויו"ר משותף בשדולת הכנסת למען הקשישים, אמר: "בגלל סכסוך ביורוקרטי בין הרשויות המקומיות, משרד הרווחה והביטוח הלאומי מפקירים אלפי קשישים ברחבי הארץ הזקוקים נואשות לעזרה זו. זהו מחדל ממעלה ראשונה". 
סכסוך העבודה הוכרז בעקבות מכתב שהוציא לפני שבועיים משרד הרווחה לרשויות המקומיות ובו הודיע על כוונתו לקצץ עשרות תקנים של עובדים סוציאליים לקשישים נוכח הודעה של מרכז השלטון המקומי למשרד הרווחה כי במצבת כוח האדם הקיימת לא יוכלו הרשויות המקומיות לעמוד במשימות הנדרשות מהן. 
צפרא דוויק, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, מסבירה: "המעמסה על העובדים הסוציאליים העוסקים בתחום רק גדלה והולכת עקב התארכות תוחלת החיים. מנגד, במשך כל השנים לא נוספו עובדים סוציאליים בתחום, להפך. לא ניתן יד לקיצוץ נוסף ונצא למאבק. פנינו לשרי האוצר והרווחה בדרישה למצוא פתרון ל־200 תקנים שימנעו את המשבר ולגבש מתווה למקור המימון של מטלות חוק הסיעוד". 
במרכז השלטון המקומי אומרים כי "הרשויות המקומיות התריעו לאורך שנים על מחסור חמור בתקנים ובמימון ביקורי הבית אצל הקשישים ועל חוסר יכולת לעמוד בדרישות. למעשה, חוק הסיעוד אינו מטיל את האחריות לביצוע הביקורים על השלטון המקומי, אלא מדובר בהסכם בין משרד הרווחה למוסד לביטוח לאומי".
ממשרד הרווחה נמסר: "מרכז השלטון המקומי החליט באופן חד־צדדי להפסיק את הבקרות של עובדים סוציאליים ברשויות המקומיות, על פי חוק הסיעוד, שעבורם הוקצו כ־165 תקנים לרשויות, שמומנו על ידי הביטוח הלאומי. לאור ההחלטה הזו נאלץ המשרד לבטל את התקנים שהוקצו לרשויות, כאמור. המשרד ער לצורך בתגבור מערך שירותי הרווחה ברשויות המקומיות ולכן פועל בשיתוף עם משרד האוצר לטובת השגת תקנים ותקציבים מותאמים".